LTStraipsnio tikslas – aptarti įgalinimo strategijų teorijos ir praktikos sąveiką dirbant su moterimi-motina "Šeimos užuovėjos" programoje. Atliekant tyrimą, taikytas kokybinis etnografinis metodas, kuris leido atskleisti tiriamą reiškinį natūralioje aplinkoje bei santykinai ištirti ir patirti tiriamųjų gyvenimus. Visą tyrimo metodą sudarė trys pakopos: dalyvavimas tyrimo aplinkoje, tiriamosioms svarbių dalykų atradimas bei visko, kas pastebėta, užrašymas. Straipsnyje atskleidžiama įgalinimo strategijų, taikomų "Šeimos užuovėjos" programoje, teorijos ir praktikos sąveika, pačių klienčių požiūris į joms suteiktas paslaugas. Tyrimas analizuoja keletą svarbiausių įgalinimo strategijų: tarpusavio pagalbą, švietimą, socialinės kompetencijos ir savivertės stiprinimą, socialinės paramos tinklo kūrimą bei emocinį priėmimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Empatija; Izoliacija; Socialinis tinklas; Socialinė atskirtis; Socialinė kompetencija; Socialinė parama; Įgalinimas; Empathy; Enabling; Isolation; Isolation, empathy; Social competence; Social exclusion; Social network; Social support.
ENThe aim of the article is to discuss the practical usage of enabling strategies while working with a woman-mother in the program "Šeimos užuovėja" (Family shelter). A qualitative ethnographical research method is used to reveal a phenomenon under study in its natural surrounding, to explore and to experience the lives of respondents. The research involved three stages: participation in research environment, discovery of important things for respondents and taking notes of what has been noticed. The article reveals interaction between theory and enabling strategies used in "Šeimos užuovėja" (Family shelter) program and clients’ opinion about services provided for them. The research analyses several enabling strategies: education, self-help, strengthening social competencies, developing social support network and emotional acceptance. [From the publication]