LTStraipsnyje nagrinėjamas naujas požiuris i specialistų vadybinį ekonominį rengimą, formuojantis žinių visuomenei. Tai pateikiama, pristatant nuotolinio mokymo(si) privalumus bei problemas, atlikto potencialių studentų, būsimų specialistų ketinimo ir pasirengimo studijuoti nuotoliniu būdu tyrimo rezultatus. Išnagrinėjus mokslinę literaturą ir atlikus tyrimą, suformuluotos šios išvados: 1. Šiuolaikinis aukštasis mokslas siekia atitikti nudienos reikalavimus – būti masinis ir atviras, tenkinantis besiformuojančios žinių visuomenės poreikius. 2. Nuotolinio mokymo plėtra švietime gali vykti ivairiomis kryptimis: profesine, akademine, asmenine ir socialine. 3. Šiuolaikinės studijos gali būti organizuojamos ivairiomis formomis, derinant tradicinį ir nuotolinį mokymąsi. 4. Nuotolinės studijos turi privalumų ir trūkumų. Tačiau reikia susitelkti ne į privalumų ir trūkumų santykio vertinimą, o į tradicinio bei nuotolinio mokymo derinimą, siekiant geriausio varianto tiek studiju kokybės, tiek socialinio ir ekonominio efektyvumo prasme. 5. Atlikus tyrimą, išaiškintas studentų poreikis studijuoti nuotoliniu budu (net 86,6% respondentų nurodė, kad susiduria su problemomis mokydamiesi tradiciniu budu, 98,9% visų respondentų naudoja kompiuterius mokymuisi ir 96,6% informacijos paieškai).6. Anketinė apklausa parodė, kad 93,9% respondentų turi visas sąlygas mokytis nuotoliniu budu WebCT aplinkoje (turi anglų kalbos pagrindus ir galimybes naudotis kompiuteriu bei internetu), tačiau jiems trūksta žinių apie patį nuotolinį mokymąsi ir virtualią WebCT aplinką. 7. 63,10% apklaustų KTU Informatikos fakulteto trečiojo kurso studentų norėtu „Vadybos pagrindus“ studijuoti mišriu budu: turėti galimybę studijuoti medžiagą ir atsiskaityti už užduotis nuotoliniu budu bei aiškintis užduotis ir konsultuotis su dėstytoju tradiciniu budu. 8. Parengtas “Vadybos pagrindu“ nuotolinis mokymo kursas yra reikalingas ir norimas ir vakarinio, ir dieninio skyriaus informatikos fakulteto studentų. Belieka tik suderinti visų studentų poreikius, dėstytojų bei studentų studijų savarankiško darbo ir auditorinių valandų skaičių ir pradėti šį kursą įgyvendinti praktiškai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinė visuomenė; Nuotolinis mokymas; Vadybinis-ekonominis specialistų rengimas; Vadybinis-ekonominis specialistų rengimas, nuotolinis mokymas, vadybos pagrindai; Vadybos pagrindai; Distance learning; Fundamentals of management; Information society; Managerial economic preparation of specialists; Managerial-economic preparation of specialists; Open and distance education.
ENInformation society is a new way to live and work together. The first priority in education is to prepare people to integrate into information society by giving them the right to continuous learning The most important elements of information society are communication systems connected with the most advanced information – communication technologies, the latter eliminating time and distance limitations and providing citizens with the possibilities of open and distance learning. Distance learning is the most rapidly developing field in specialists’ preparation. This system allows people to learn at the most appropriate time and rate without moving from their living or working place. Although there have been established computerized and distance learning networks as well as the process of creating special distance learning courses has gained its rate in Lithuania, people still lack information about the possibilities and distinctions of distance learning. The article analyses the advantages and problems related with new approach to managerial-economical preparation of specialists by mean of distance learning and presents the research results disclosing people’s intentions and readiness to study using distance learning. [Text from author]