LTKelis pastaruosius metus kaimo turizmas buvo vienas iš greičiausiai augančių verslų kaimo vietovėse, ir jis vis dar turi didelį augimo potencialą. Straipsnio tikslas yra numatyti priemones, skirtas padidinti kaimo turizmo paslaugų įvairovę ir pagerinti jų valdymo kokybę. Kaimo turizmo paslaugų kokybė gali būti apibūdinta kaip paslaugos naudotojo suvokiamas naudingumas, kurį sukūrė paslaugos teikėjas naudodamas įvairias komunikavimo ir skatinimo priemones. Vartotojai patenkinamai vertina esamą kaimo turizmo sodybų ir paslaugų kokybę. Klientai skiria aukščiausius balus tyliai ir gražiai aplinkai. Dauguma ūkių sodybų teikia tas pačias paslaugas, t.y. maitina, nuomoja valtis, vandens ar paprastus dviračius, siūlo žvejybą, bet vartotojai nori didžiausio įmanomo paslaugų skaičiaus ir įvairovės. Jiems trūksta iškylų pėsčiomis, pažintinių kelionių po aplinkines vietoves, masažo kambarių, ūkio darbų ir šokių vakarų. Klimato sąlygos Lietuvoje nėra labai palankios rekreacijai, todėl kaimo turizmo paslaugų teikėjai turi būti pasiruošę pasiūlyti paslaugas uždarose patalpose. Daugumos paslaugų viduje nereikia specialiai organizuoti, bet reikia įrangos. Verslo vadybos gerinimas diegiant kokybės valdymo sistemas padėtų kaimo turizmo verslininkams pasiekti geresnių rezultatų paslaugų kokybės srityje. Autoriai rekomenduoja nustatyti kaimo turizmo paslaugų kokybės kriterijus sutinkamai su paslaugos kokybės standartais, o tam reikia sukurti kaimo turizmo paslaugų teikimo procedūras, pritaikyti paslaugas teikiančią organizaciją kokybės reikalavimams ir numatyti reikiamus išteklius.Reikšminiai žodžiai: Kaimo turizmas; Kaimo turizmas, paslauga, kokybė, vadybiniai patobulinimai; Kokybė; Paslaugos; Valdymo tobulinimas; Management improvement; Quality; Rural tourism; Rural tourism, service, quality, management improvement; Service.
ENFor the last few years rural tourism was one of the fastest growing businesses in rural areas. And still rural tourism has extremely big growth potential. More and more often consumers are seeking for new products and high quality services. But Lithuanian rural tourism lacks variety of services and service quality. Studies of research done in Lithuania show that usually all rural tourism service providers offer the same services: meals, accommodation, boating, bicycle rent, or fishing. Consumers lack services such as organized trips, farm works, dance nights. Research also confirmed that consumers are not satisfied with the service quality. One of the key conditions for the development of rural tourism is to meet consumers’ needs and expectations while improving quality of service. Quality of service promotes consumers’ loyalty, attracts potential consumers, makes employees satisfied, and forms a proper image in the market. Those are the motivating factors for rural tourism establishments to seek high service quality and to continually improve it. The recommendation is to develop an evaluative service quality system and to apply the principles of total quality management in rural tourism business, ensuring that service meets the set standards. To stand out among competitors, rural tourism service providers have to concentrate their efforts on the development and management of people’s intellect. [text from author]