LTStraipsnio tikslas – supažindinti su liaudies šokio struktūrinės analizės problematika, pagrindinėmis tendencijomis, Lietuvoje ir užsienyje sukurtomis šokio analizės metodikomis. Apžvelgiama įvairių metodikų kūrimo raida užsienyje, jų tarpusavio skirtumai ir panašumai. Išsamiau aptariama Tarptautinės tradicinės muzikos tarybos (International Council for Traditional Music – ICTM) etnochoreologų grupės sukurta metodika „Syllabus“. Ja remiantis buvo sukurti ir lietuviškiems šokiams pritaikyti struktūrinės analizės principai: kadriliams skirtą metodiką sukūrė Raimonda Zalagaitytė, o pritaikytą įvairiems lietuviškiems šokiams – Dalia Urbanavičienė. Straipsnyje pateikiamos abi šios metodikos supažindinant su pagrindiniais principais, paaiškinant grafinėse lentelėse naudojamus simbolius, iliustruojant konkrečių šokių analizės pavyzdžiais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etnochoreologija; Šokio struktūrinė analizė; Muzikos ir judesių ryšys; Formų modeliai; Komponavimo principai; Struktūriniai lygmenys; Motyvai; Frazė; Ethnochoreology; Structural analysis of dance; The connection between music and movements; Form-models; Compositional principles; Structural levels; The motif; The phrase.
ENThe aim of this article is to introduce the reader to the problems of the structural analysis of folk dance, its main trends, and methods of dance analysis developed in Lithuania and abroad. The development of the creation of these various methods abroad is overviewed, along with the differences and similarities between them. The Syllabus method created by the International Council for Traditional Music is discussed in-depth. The following principles of structural analysis based on it for Lithuanian dances were adapted: a method developed by Raimonda Zalagaitytė for quadrilles, and adapted for various Lithuanian dances by Dalia Urbanavičienė. Both of these methods are provided in the article, introducing the reader with the main principles, explaining the symbols used in the tables, and illustrating with examples of the analyses of particular dances.