LTStraipsnyje keliama psichologinio jūrininkų rengimo problema, susitelkiama ties komunikacinių jų gebėjimų ugdymu, remiantis etninių, etinių, religinių, politinių nuostatų sistemą apibūdinančiomis filosofinėmis būsimų jūrininkų nuostatomis; konceptualiai atskiriamos komunikacinės asmens pozicijos ir asmens nuostatų apraiškos vertybių internalizacijos lygmenų kontekste; remiantis empirinių tyrimų rezultatais, nustatomi komunikacinės studentų pozicijos ir filosofinių jų nuostatų būklės parametrai; atskleidžiamos komunikacinės studentų pozicijos ir jų nuostatų koreliacijos; pateikiamas psichologinės komunikacinių būsimų jūrininkų gebėjimų korekcinio ugdymo strategijos modelis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Etika; Filosofinės nuostatos; Komunikacinė pozicija; Politika; Psichologinis jūrininkų rengimas; Religija; Tautybė; Communicational position; Ethics; Nationality; Philosophical concepts; Politics; Psychological training of seafarers; Religion.
ENThe article raises the problem of seafarers’ psychological training. While focusing the problem on the upbringing of communicative abilities, the article studies the concrete philosophical concepts of future seafarers, based on ethnical, ethical, religious and political attitudes systems. It makes a conceptual dif-ferentiation of person’s communicational position and his attitudes in the context of the level of the internalization of values. The study verifies students’ communicational position and their philosophical concepts on the basis of the results of empirical researches. It works also on enlightening the correlation, which exists between students’ communicational position and their philosophical concepts. The article gives a model of psychological strategy for correctional upbringing of future seafarers’ communicational abilities as well. [From the publication]