LTDarbo tikslas – atskleisti į tekstą orientuoto specialiosios anglų kalbos, kaip užsienio kalbos, mokymo kurso teikiamas galimybes. Tokio kurso akivaizdi nauda atskleista remiantis praktiniu darbu su VGTU statybos inžinerijos studentų specialiosios anglų kalbos studijoms skirtais specialiais tekstais, integruotais gramatiniais bei leksiniais pratimais, komunikacinėmis užduotimis. Teorinėje dalyje pagrindžiama tokio mokymo, kurio metu neišvengiama prasminių vienetų, gramatinių formų akcentavimas, būtinybė. Tai lemia minėtų studentų poreikiai bei kitos objektyvios aplinkybės. Parodoma, kad į specialų anglišką tekstą galima žvelgti kaip į kalbinį objektą (text as a linguistic object – TALO), kaip į informavimo priemonę (text as a vehicle for information – TAVI) ir kaip į pirminį naujo produkto šaltinį (text as a springboard for production – TASP). Pateikiami konkretūs tokių lavinančių užduočių pavyzdžiai. Tai leidžia būsimam inžinieriui, neatitrūkstant nuo konteksto, lavinti ir lingvistinius, ir komunikacinius gebėjimus, bei pasitelkiant šiuos gebėjimus sėkmingai atlikti užduotis, imituojančias galimas sprendimų reikalaujančias situacijas būsimoje darbinėje veikloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Forma; Komunikacija; Prasmė; Skaitymo supratimas; Tekstu pagrįstas mokymas; Turinys; Communication; Form; Meaning; Reading comprehension; Text - based approach; Text-based approach.
ENPaper aims to summarise the experience of working with special English texts and reveal the benefits of a text-oriented course in teaching English for Specific Purposes (ESP) to the engineering students, to whom English is a foreign language. The use of different approaches to texts is based on the practice of working with the texts meant for teaching ESP to the civil engineering students in VGTU. The paper provides an opportunity to follow the steps of a text-based course through the examples from the book tailored to the needs of the engineering students. The choice of the tasks was firstly determined by the need of the explicit learning of L2 grammar integrated into the specific content serving as a further springboard for production. In the theoretical part of the paper the possibilities of a text-based teaching leading to linguistic and communicative knowledge are approached through the relevant L2 teaching methods considering meaning and form. The suggested strategies is an attempt to seek the ways of more effective ESP learning meeting the needs of the learner. [From the publication]