LTStraipsnyje teisiniu ir valdymo teorijos aspektu nagrinėjama Lietuvos procesinės kontrolės sistema, šios kontrolės teorinės atsiradimo prielaidos, remiantis Prancūzijos pavyzdžiu analizuojamos procesinės ikiteisminio tyrimo vidinės ir išorinės kontrolės formos ir pateikiami siūlymai tobulinti procesinės ikiteisminio tyrimo kontrolės sistemą. Procesinė kontrolė yra teisinė priemonė, leidžianti užkirsti kelią galimiems procesiniams pažeidimams ar klaidoms atsirasti, sudaranti sąlygas laiku nustatyti padarytus pažeidimus (klaidas) ir juos greitai pašalinti. Be to, efektyviai veikianti procesinės kontrolės sistema leidžia mažiausiomis sąnaudomis pasiekti norimą rezultatą (tikslą). Tačiau šiuo metu apie efektyviai veikiančią procesinės kontrolės sistemą Lietuvoje galima kalbėti tik teoriniu lygmeniu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Inovacijų viešieji pirkimai; Savivaldybės; Viešųjų pirkimų politika; Įnovatyvūs viešieji pirkimai; Innovative public procurement; Innovative public procurement, public procurement, policy of innovations; Lithuania; Municipalities.
ENThe paper chooses the legal and management theory aspects to analyse the Lithuanian procedural control system, the theoretical preconditions for the emergence of this control. The case of France is used to analyse the internal and external procedural control forms of the pre-trial investigation and present proposals to improve the system of procedural control of the pre-trial investigation. Procedural control is the legal measure that prevents potential procedural violations or mistakes and creates the conditions for the timely identification of violations (mistakes) and their quick elimination. Furthermore, the effective procedural control system leads to the planned outcome (aim) at the lowest expenses. However, the effective procedural control system is so far at the theoretical level in Lithuania.