Organizacijos kultūros formavimas bankuose (Šiaulių miesto AB "Swedbank" pavyzdžiu)

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Organizacijos kultūros formavimas bankuose (Šiaulių miesto AB "Swedbank" pavyzdžiu)
Alternative Title:
Organizational culture formation in banks (according to the example of Siauliai city JSC "Swedbank")
In the Journal:
Ekonomikos ir vadybos aktualijos. 2011, 2011, p. 564-576
Summary / Abstract:

LTOrganizacijos kultūra yra galinga jėga, kuri – kaip kontrolės mechanizmas – formuoja veiklos metodus, apibrėžia priimtiną ir nepriimtiną elgesį. Straipsnio tikslas – išanalizuoti organizacijos kultūros formavimą bankuose (Šiaulių miesto AB „Swedbank“ pavyzdžiu). Kultūros formavimąsi lemiantys veiksniai: organizacijos dydis ir struktūra, vadovavimo ir sprendimų priėmimo stilius, aplinkos faktoriai (stabilumas/nestabilumas), technologijos, darbo ir užduočių pasiskirstymas, tradicijos, įkūrėjas ar vadovas, stiprūs individai ar jų grupės. Kultūrai susiformuoti reikia nemažai laiko, ir kai ji susiformuoja, - įsišaknija. Analizuotos organizacijos darbuotojai yra nepakankamai vertinami vadovų, yra mažai skatinami, motyvuojami, taip pat mažai atsižvelgiama į jų poreikius – visa tai silpnina organizacijos kultūrą, kuri turi įtakos organizacijos veiklai. Banko darbuotojų abejingumas, mažas atsidavimas organizacijai, nėra susitapatinimo su organizacija, dirbama dėl pareigos, o tai - rimtos spragos. Šiaulių miesto AB „Swedbank“ bendravimas ir santykiai tarp vadovų bei darbuotojų yra draugiški, tačiau yra išlaikomas atstumas dėl akcentuojamų pareigybių. Organizacijos vizija, misija kurių nemaža dalis respondentų nė nežino, nėra stiprus stimulas. Šiaulių miesto AB „Swedbank“ klientų aptarnavimo centrams derėtų sutelkti dėmesį į kryptingą perspektyvinę organizacijos kultūros plėtros strategiją, reikėtų patobulinti naujų darbuotojų atrankos metodus, norint suburti vieningą ir atsidavusį organizacijai kolektyvą.Reikšminiai žodžiai: Formavimas; Neformalios grupės; Organizacijos kultūra; Organizacinė kultūra; Organizacinės kultūros lygiai; Vertybės; Formation; Informal groups; Levels of organizational culture; Organizational culture; Values.

ENOrganisational culture is a strong power, which acts as a mechanism of control while forming methods of activities and defining acceptable and inacceptable behaviour. The aim of the article is to analyse the formation of organisational culture in banks with AB “Swedbank” in Šiauliai taken as an example. The following factors influence the formation of the organisational culture: size and structure of the organisation, style of management and decision making, surrounding factors (stability/instability), technologies, distribution of work and tasks, traditions, the founder and the manager, strong individuals and groups thereof. Formation of an organisation culture requires considerable time, and once it is formed, it start integrating. Employees of the analysed organisation are insufficiently assessed, encouraged and motivated by the management. The managers of the organisation pay little attention to their needs, and all these factors weaken the culture of the organisation, which influences activities of the organisation. The apathy of bank employees and little devotion to the organisation as well as the absence of their self-identification with the bank and mere automatic implementation of their duties are serious gaps in activities of the organisation. The relations between managers and employees of AB “Swedbank” of Šiauliai are friendly; however, certain distance is maintained between them. The vision and mission of the organisation unknown to a great deal of the respondents are not a strong stimulus for them. Customer service centres of Šiauliai AB “Swedbank” should concentrate more attention to a purposeful prospect strategy of organisational culture development, improve methods for new employee selection in order to form a united team devoted to the organisation.

ISSN:
2029-1019
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33602
Updated:
2018-12-17 13:07:38
Metrics:
Views: 63    Downloads: 17
Export: