LTSiekiant skatinti socialinę sanglaudą multikultūrėje aplinkoje, švietimas yra svarbi priemonė, padedanti formuoti jaunų žmonių požiūrį bei gebėjimą prisitaikyti prie sparčiai kintančios socialinės, kultūrinės ir ekonominės realybės. Liberalios demokratinės visuomenės požiūris yra grindžiamas lygiomis švietimo galimybėmis multikultūrėje aplinkoje, užtikrinančioje Lietuvos tautinių mažumų integravimą per aktyvų dalyvavimą visuomenės gyvenime. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuris atskleidžia visuomenės požiūrį į socioedukacinių veiklų galimybes su imigrantais, gyvenančiais Lietuvoje. Tyrimu nustatyta, kad jaunesnio amžiaus respondentai, yra labiau tolerantiški imigrantų atžvilgiu, nei vidutinio ar vyresnio amžiaus asmenys. Moterys imigrantus vertina pozityviau, negu vyrai. Nustatyta, kad respondentai, gyvenantys mieste turi daugiau patirties bendraujant su imigrantais. Darbingo amžiaus asmenys yra labiau linkę pripažinti galimą rasizmo problemą nei pensinio amžiaus respondentai. Kaip teigiamą reiškinį, vertinant kitataučių integraciją į visuomenę, respondentai pažymėjo kultūrinės įvairovės pažinimo galimybes, tačiau jų (kitataučių) galimybes įgyti geresnį išsilavinimą vertina neigiamai. Tyrimas atskleidė, jog darbas gali būti efektyvia priemone, padedančia imigrantams integruotis į visuomenę, tačiau imigrantams suteikta galimybė mokytis, vertinama kaip pozityviausias integracijos veiksnys.Prie pozityvių socialinės integracijos veiksnių buvo priskirta savanoriška ir kultūrinė veiklos. Norint efektyviai integruoti kitataučius į visuomenę turėtų būti pozityvūs abipusiai tarpusavio santykiai - tiek teigiamas požiūris į kitataučius, tiek visuomenės atvirumas kitai kultūrai. Tai sudarytų prielaidas aktyvesniam kitataučių socialiniam dalyvavimui. Tyrimas atskleidė, kad visuomenė pozityviai vertina pakankamai platų socioedukacinių veiklų spektrą kaip kitataučių socialinės integracijos galimybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Multikultūrinė aplinka; Multikultūrinė aplinka. socialinis ugdymas; Socialinis ugdymas; Multicultural environment; Multicultural environment, social education; Social education.
ENTrying to encourage the social cohesion in multicultural environment, education is still an important means because it forms through the young people attitudes, ability to adjust to expeditiously changeable social, cultural and economic conditions. The attitudes of liberal democratic society are based on multicultural cooperation in getting equal opportunities of education in which should be realized integrating Lithuanians' national minorities. According research there was found that the respondents of a younger age are more tolerant for incomers than for the middle - aged and senior aged people whereas women are susceptible to value incomers more favourably than men. The respondents with low professional qualification are more susceptible to acknowledge the relevance of racism in Lithuania. There is appointed, that incomers integration to Lithuania labour market, gaining the intercultural experience are valuated as the advantages in the process of integration and the possibility to improve the quality of education is valuated adversely. [From the publication]