LTDaugelis Lietuvos ir užsienio autorių nagrinėjo mentoriaus ir besimokančiojo, t.y. skirtingą socialinį statusą turinčių asmenų - andragogo ir besimokančiojo, tarpusavio santykius. Tačiau pasigendama partneriško bendradarbiavimo dalijantis sukaupta patirtimi ar žiniomis tarp vienoje grupėje besimokančiųjų asmenų, kuomet turintis daugiau patirties gali užimti mentoriaus poziciją, analizės. Todėl keliame mokslinę problemą: kokie mentoriaus ir besimokančiojo partnerystės kūrimo ypatumai suaugusiųjų grupėje? Objektas: mentoriaus ir besimokančiojo partnerystė. Tikslas: teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti mentoriaus ir besimokančiojo partnerystės kūrimo ypatumus studijų procese. Uždaviniai: 1) atskleisti mentoriaus veiklos sampratą, išryškinant mentoriaus ir besimokančiojo suaugusiojo partnerystės kūrimo ypatumus; 2) ištirti būsimųjų andragogų požiūrį į mentoriaus ir besimokančiojo partnerystę ir jos kūrimo ypatumus Klaipėdos universiteto Tęstinių studijų instituto studijose. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, apklausa (anketa). Apibendrintos teorinės ir empirinės analizės pagrindu galima formuluoti šias išvadas: svarbiausia mentoriaus veikla - bendradarbiavimas su besimokančiuoju, nukreipiant jį asmeninio bei profesinio tobulėjimo linkme. Realizuodamas savo veiklą, mentorius atlieka nemažai vaidmenų: padėjėjo, globėjo, konsultanto, partnerio, kolegos ir kt. Respondentų nuomone, mentorius, vykdydamas savo veiklą, atlieka konsultanto, patarėjo, pagalbininko vaidmenis, ir tai rodo, kad pagrindinė mentoriaus veiklos specifika - pagalbos teikimas besimokančiajam.Daugumos apklaustųjų nuomone, svarbiausia kompetencija mentoriaus veikloje - komunikavimas. Todėl galime teigti, kad jei nebus komunikacijos tarp mentoriaus ir besimokančiojo, tai nebus ir sąveikos. Partneriško bendravimo tarp mentoriaus ir besimokančiojo esmė - dalijimasis patirtimi, žiniomis, įgūdžiais, kas padeda ne tik siekti geresnių mokymosi rezultatų, bet ir augti bei tobulėti kaip asmenybei. Dauguma respondentų nurodė, kad mokymosi procese dažnai kreipiasi pagalbos į bendramokslius bei patys atliko mentoriaus vaidmenį: suteikė patarimų, padėjo išspręsti mokymesi kylančias problemas arba nukreipė kolegas į kitus šaltinius, kurie galėtų jiems padėti. Partneriai turi ne tik teikti paramą vienas kitam, partnerystė mokymosi procese reiškiasi ir abipuse nauda: besimokantieji, padėdami kolegoms, ir patys tobulėja. Apklaustieji nurodė, kad pagalbos teikimas kolegoms buvo naudingas ir jiems, nes padėdami atnaujino žinias, įžvelgė savyje trūkumų, kas paskatino tobulėti, išaugo pasitikėjimas savimi. Taigi andragogikos specialybės studentų santykiuose galima įžvelgti partneriško bendravimo elementų. Dauguma ir pačių respondentų mano, kad sąveiką tarp jų ir kolegų galima vadinti partneryste. Mokslinės literatūros ir tyrimo duomenų analizė leido išskirti pagrindinius partnerystės kūrimo ypatumus: tarpusavio pasitikėjimas, partnerių lygiavertiškumas, bendras tikslas, panašūs interesai, abipusė nauda, atviras ir nuoširdus bendravimas, tolerancija, geranoriškas nusiteikimas, bendravimo atmosfera, pagarba vienas kitam. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Andragoginė sąveika; Andragoninė interakcija; Mentoriavimas; Mentorius; Mentorystė; Partnerystė; Studentas; A mentor; A student; Andragogical interaction; Mentoring; Partneership; Partnership; Student, mentor.
ENThe paper analyzes the mentor and student characteristics of partnership development. Theoretical aspects deal with mentor's activity specifics, highlighting one of its core activity functions - assistance to a student, based on the revelation of a mentor and a student interpersonal relationship, based on communication and collaboration, interaction, which leads to the development of mutually beneficial partnership. Empirical research has confirmed foreign and Lithuanian researchers assumption that a student and a mentor partnership needs to be developed by partnership communication and cooperation, sharing partnership experiences and knowledge within one group of learners, where a more experienced can take a position of a mentor. [From the publication]