Quality of decentralised pre-school education content: viewpoint of educators and experts

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Quality of decentralised pre-school education content: viewpoint of educators and experts
Alternative Title:
Decentralizuoto ikimokyklinio ugdymo turinio kokybė pedagogų ir ekspertų požiūriu
Summary / Abstract:

LTĮvairiuose dokumentuose ir mokslinėje literatūroje randama įvairių švietimo kokybės sampratų. „Formaliojo švietimo kokybės užtikrinimo sistemos koncepcijoje“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. lapkričio 24 d. įsakymas Nr. ISAK-3219) teigiama, kad „Švietimo kokybės samprata yra kontekstuali ir kintanti. Dėl jos susitariama, ji koreguojama atsižvelgiant į tam tikru laikotarpiu vyraujančius asmens ir visuomenės poreikius, švietimo misijos sampratą ir švietimui keliamus tikslus“. Mokslininkai taip pat pabrėžia, kad kokybės samprata ir kriterijai yra sutartiniai. Ugdymo kokybė – sutartinių vertės požymių visuma, rodanti kokiu laipsniu, būdais bei priemonėmis švietimo įstaiga pasiekia savo paskirčiai būdingų švietimo sistemos ugdymo tikslų, tenkina ugdytinių poreikius, padeda pasiekti asmenybės brandos, geba valdyti procesus ir sąlygas. Kokybės kaip susitarimo samprata turėtų vadovautis ir ikimokyklinį bei priešmokyklinį ugdymą(si) teikiančios institucijos, nors jos ir nepriskiriamos prie formaliojo ugdymo. G. Lambert ir J. Capizzano (2005) pabrėžia, kad vaikų ugdymo kokybės apibrėžimas bus skirtingas žiūrint iš tėvų, pedagogų, administracijos ir tyrėjų perspektyvos.Tyrimo tikslas: išsiaiškinti pedagogų ir ekspertų nuomonę apie decentralizuoto ikimokyklinio ugdymo kokybę. Tyrimo metodai ir tiriamieji: kokybiniai metodai – focus grupių metodas (26 pedagogai), ekspertų metodas (7 ekspertai), kiekybiniai metodai – pedagogų anketinė apklausa internetu (501 tiriamasis). Kiekybinio tyrimo duomenys rodo, jog apie 95 proc. pedagogų savo įstaigų sukurtas ikimokyklinio ugdymo programas vertina tik labai gerai ir gerai. Remiantis kokybinio tyrimo duomenimis, pedagogai neįžiūri savo programų originalumo, trūkumų, neįžvelgia esminių programų tobulinimo krypčių, menkai naudojasi užsienio patirtimi, taigi jų galimybės esmingai tobulinti programas yra ribotos. Ekspertinis programų vertinimas rodo, jog nemažai programų turi esminių trūkumų, kurių neįžvelgia patys pedagogai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Kokybės kriterijai; Turinio kokybė; Vertinimas; Evaluation; Pre-school education; Preschool education; Prie-school education; Quality criteria; Quality of content.

ENIssues related to content of education quality have been constantly raised in Lithuanian strategic education documents, pedagogical public discussions and in scientific-practical conferences lately. However, criteria and features of pre-school and pre-primary education quality, which allow for fruitful discussion about children's (self-)education quality in education institutions and community, have not been distinguished. Volume of research that distinguish and substantiate quality criteria of pre-school and pre-primary education content is insufficient. Data shows, that most of the educators provided excellent and good evaluations to own programmes (data of quantitative research). On the other hand, they fail to identify originality of own programmes, their weaknesses, to point to essential trends in programme improvement and do not employ foreign experience (qualitative research data). Thus, their possibilities for evaluation and substantial improvement of programmes are limited. Expert evaluation of programmes revealed their strengths: general provisions of the majority of programmes are properly prepared, peculiarities of region and institution are well reflected. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33579
Updated:
2018-12-17 13:07:33
Metrics:
Views: 25    Downloads: 2
Export: