Leadership as a new competence of a school principal

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Leadership as a new competence of a school principal
Alternative Title:
Lyderystė - nauja mokyklos vadovo kompetencija
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTNeretai mokyklos vadovas yra įsivaizduojamas kaip mokyklos administratorius, turintis atlikti tam tikras vadybines funkcijas, tačiau tokių mokyklos vadovo funkcijų neužtenka norint sėkmingai vadovauti šiuolaikinei mokyklai. Šiandien tikimasi, kad mokyklos vadovas bus ne tik geras administratorius, bet ir mokyklos bendruomenės lyderis, telkiantis mokyklos bendruomenę bendrai veiklai ir tampantis pavyzdžiu mokykloje ugdomai jaunajai kartai. Straipsnyje siekta atskleisti mokyklos vadovo lyderystę kaip naują mokyklos vadovo kompetenciją. Naudotas mokslinės literatūros analizės metodas. Straipsnį sudaro trys dalys: pirmojoje dalyje nagrinėjama lyderystės samprata ir lyderystės teorijų raida, antrojoje dalyje analizuojamos mokyklos vadovo kaip vadybininko, kaip lyderio ir kaip transformacinio lyderio veiklos, trečiojoje dalyje atskleidžiama mokyklos vadovo lyderystės svarba mokyklos tobulėjimui bei išskiriami reikalavimai mokyklos vadovo kaip lyderio kompetencijai. Atskleista, kad lyderystės sampratos turinys gali būti siejamas su įtaka, pasitikėjimu, vertybėmis, vizija, įkvėpimu, santykiais, pokyčiais, tikslais, kasdienine veikia, rūpinimusi kitais, lyderio bruožais, elgesiu, sąveika, vaidmenimis ir pozicija. Mokyklos vadovo lyderio veikios gali būti grupuojamos į keturias grupes: veiklos krypties pasirinkimas, mokyklos bendruomenės suvienijimas, santykių kūrimas ir asmeninių savybių tobulinimas. Mokyklos vadovo kompetenciją sudaro vadovo žinios, gebėjimai ir nuostatos telkti visą mokyklos bendruomenę vizijos kūrimui ir veikios krypties nustatymui.Reikšminiai žodžiai: Lyderystės kompetencija; Mokyklos direktoriaus lyderystė; Mokyklos vadovo lyderystė; Mokyklos vadovo vadyba; Mokyklos vadyba; Leadership competence; School management; School principal's leadership; School principal's management.

ENOften a school principal is imagined as the school administrator having to perform certain managerial functions; however, such functions of a school principal are not enough in order to successfully manage a modern school. Today it is expedient that a school principal will be not only a good administrator but also the leader of the school community conscripting the school community for corporate activity and becoming the example for the young generation educated at the school. The article pursues to answer the following problematic questions: why is the leadership important for a school principal, how do activities of a school principal change when he becomes a leader and what current requirements can be formulated for a school principal as leader competence? The scientific problem is pursued to solve in three parts of the article. The first part analyses the conception of leadership and the evolution of leadership theories; the second part analyses activities of a school principal as manager, as leader and as transformational leader; the third part discloses the importance of school principal's leadership for school development as well as it distinguishes the requirements for the competence of a school principal as leader. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33564
Updated:
2019-07-13 13:25:00
Metrics:
Views: 63    Downloads: 25
Export: