Universiteto studentų santykis su tautos dvasinio paveldo vertybėmis - tautinio tapatumo išlaikymo pamatas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Universiteto studentų santykis su tautos dvasinio paveldo vertybėmis - tautinio tapatumo išlaikymo pamatas
Alternative Title:
University students view of the values of national spiritual heritage as the foundation of the preservation of national identity
In the Book:
Kultūrų dialogas ir asmenybė / sudarytoja Dalia Marija Stančienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2010. P. 225-239
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje kalbama apie žmogaus tautinio tapatumo išlaikymą šiandienos globalių iššūkių sąlygomis. Atskleidžiamas kultūros ir ugdymo ryšys, gimtosios kultūros vaidmuo, siekiant išlaikyti tapatumą, bręsti socialiniu ir doroviniu požiūriais, pažinti visuotinę kultūrą. Pagrindžiamas faktas, kad žmogus tampa žmogumi, išlaiko tapatybę, išvengia agresijos ir fizinio sunaikinimo tik savąja kultūra. Straipsnyje rašoma apie ugdymo institucijų, inteligentijos (šviesuomenės), kaip ugdymo veiksnių, vaidmenį ugdant tautinį tapatumą. Lyginamuoju empiriniu tyrimu atskleista, kaip pasikeitė akademinio jaunimo požiūris į tautos sukauptą vertingą patirtį: tėvynę, gimtąją kalbą, istoriją, kultūrą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dvasinis tautos paveldas; Globalizacija; Inteligentai; Inteligentai (šviesuoliai); Tautinis tapatumas; Globalization; National identity; National spiritual heritage; The intelligentsia.

ENThe article deals with the preservation of an individual's national identity in the current conditions of global challenges. The relationship of culture and education, the role of the native culture in the consolidation and presenation of one's identity, in one's social and moral maturing, and in the cognition of world culture are disclosed from the theoretical viewpoint. The authors argue that it is the native culture that accounts for an individual's humanness and the preservation of his integrity, and it is the native culture that serves as a shield against aggression and physical destruction. The article focuses on the role of educational institutions and the intelligentsia, as major factors of education, in the fostering of national identity. The comparative empirical research reveals the change in the view of the academic youth of the most valuable experience accumulated by the nation: Motherland, the native language, history, and culture. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33532
Updated:
2020-06-18 15:52:31
Metrics:
Views: 33
Export: