LTPirmasis paminklas Adomui Mickevičiui Vilniuje buvo atidengtas 1899 m. šv. Jonų bažnyčioje. Tačiau miestiečiai norėjo pastatyti paminklą viešoje vietoje. Šis klausimas svarstytas labai emocingai, ypač 1925-1927 m. Laikraščių „Słowo“ bei „Kurier Wileński“ skaitytojai pasidalino į skulptoriaus S. Szukalskio sukurto paminklo A. Mickevičiui projekto šalininkus ir oponentus. S. Szukalskio projektas laimėjo konkursą, surengtą 1926 m. Dėl visuomenės pasipriešinimo šis projektas nebuvo įgyvendintas. Diskusijos dėl poeto paminklo Vilniuje buvo tipiškas lenkų kultūrinio diskurso (moderniojo meno ir romantizmo tradicijos tema) XX a. trečiajame dešimtmetyje pavyzdys. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Adomas Mickevičius (Adam Mickiewicz); Adomo Mickevičiaus paminklas; Kultūrinis diskursas; Paminklas; Skulptorius S. Szukalski; Skulptūra; Stanislaw Szukalski; Stanislawas Szukalskis; Vilniaus spauda; Vilnius; Adam Mickiewicz; Cultural Discourse; Monument; Monument of Adam Mickiewicz; Sculptor S. Szukalski; Sculpture; Stanislaw Szukalski; Vilnius; Vilnius Media.
ENThe first monument in honour of A. Mickiewicz in Vilna was a bust unveiled in the church of Saint Johns' in 1899. However, the Vilnius town-dwellers were willing to erect a monument in a public place. This topic stimulated lots of emotions, especially in the years 1925-1927. Readers of the daily newspapers "Word" ("Słowo") and "Courier of Vilna" ("Kurier Wileński") were divided into supporters and opponents of the project of the monument of A. Mickiewicz created by the sculptor S. Szukalski. He was the winner of the competition held in 1926. Under the pressure of public opinion that project was never materialized. Discussion on the monument to A. Mickiewicz in Vilna became a part of a typical Polish cultural discourse in the thirties on the topic of modern art and attitudes of the artists towards the romanticism tradition. [text from author]