LTStraipsnyje gvildenama aktuali problema – akademinio jaunimo gyvensenos, psichosocialinių poreikių ir jų realizavimo tyrimai šiuolaikinės modernios visuomenės pokyčių kontekste. Siekiant nustatyti studentų psichosocialinius poreikius ir veiksnius, turinčius įtakos studentų gyvensenai, buvo taikyti šie metodai: mokslinės ir teorinės literatūros studija, anketinė apklausa, lyginamoji analizė. Išsikelti šie uždaviniai: nustatyti svarbiausius studentų psichosocialinius gyvenimo poreikius; ištirti, kaip studentai suvokia savo psichosocialinių poreikių patenkinimą šiuo momentu; nustatyti studentų fizinio aktyvumo raišką ir veiksnius, turinčius įtakos jų fizinio ugdymo(si) vyksmui. Tyrime dalyvavo 193 studentai. Tyrimo metodologinė nuostata – humanistiškai orientuotas studento asmenybės ugdymas. Nustatyta, kad studentų gyvenseną labiausiai veikia šie psichosocialiniai poreikiai: profesinė veikla ir gebėjimas ją gerai atlikti, karjera ir pripažinimas, savirealizavimas prasmingoje veikloje, užsibrėžto tikslo įgyvendinimas. I ir IV kursų studentų požiūris į psichosocialinių poreikių svarbą ir poreikių patenkinimą nesiskiria. Studentų įsitikinimu, labiausiai jie yra patenkinę šiuos poreikius: bendravimo, savigarbos, meilės ir draugystės. Studentų sveikatą žaloja: fizinio ir psichinio krūvio disharmonija, mažas fizinis aktyvumas, rūkymas, alkoholio vartojimas, neracionali dienotvarkė, materialinės problemos bei nepakankamai išugdytas sveikatos puoselėjimo ir stiprinimo poreikis. Studentų fizinį ugdymą(si) veikia dvi veiksnių grupės: skatinantys jo vyksmą ir trukdantys jam.Reikšminiai žodžiai: Fizinis aktyvumas; Fizinis lavinimas; Gyvenimo stilius; Gyvensena; Psichosocialiniai poreikiai; Studentai; Sveikata; Ugdymas; Universiteto studentai; Education; Health; Life style; Lifestyle; Phychosocial needs; Physical training; Psychosocial needs; Students; University students.
ENThe paper focuses on a relevant problem, i.e. the research of the lifestyle, psychosocial needs and their satisfaction of academic youth in the context of changes of contemporary modern society. Seeking to identify students’ psychosocial needs and factors that influence their lifestyle, the following methods were employed: study of scientific and theoretical literature, questionnaire survey, comparative analysis. The following objectives were defined: to identify students’ main psychosocial life needs; to investigate how students perceive their satisfaction of psychosocial needs at the moment; to identify the expression of students’ physical activeness as well as factors that influence their physical development. The research involved 193 students. The methodological approach was the humanism-oriented development of a student’s personality. The research established that students’ lifestyle was mainly affected by the following psychosocial needs: professional activity and being able to perform it well, career and recognition, self-realisation in meaningful activities, achievement of the defined goal. The attitudes of 1st and 4th year students towards the importance of psychosocial needs and satisfaction of needs do not differ. According to the students, they mostly satisfied the following needs: communication, self-respect, love, and friendship. The factors detrimental to students’ health are: disharmony of physical and psychic load, low physical activeness, smoking, alcohol consumption, irrational daily schedule, financial problems and insufficiently developed need for health care and enhancement. Students’ physical development is affected by two groups of factors: promoting and hindering.