LTGabrielei Petkevičaitei-Bitei, kaip ir daugeliui XIX a. pabaigos-XX a. pradžios lietuvių nacionalinio išsivaduojamojo judėjimo dalyvių, būdingas platus visuomeninio darbo derinimas su šviečiamąja veikla. Šiuo laikotarpiu, be draudžiamos spaudos platinimo, vadovavimo slaptoms kultūros draugijoms, „klojimų teatro“ organizavimo, pažangioji Lietuvos inteligentija nemaža dėmesio skyrė tiesioginiam pedagoginiam darbui ir švietėjiškai veiklai. Tokioje veikloje daug pasidarbavo ir to laikotarpio rašytojai: Povilas Višinskis kėlė gimtojo kaimo žmogaus raštingumą; Žemaitė stengėsi išjudinti vaikų smalsumą raštui; švietimo baruose krikščioniško ugdymo idėjas įtvirtino Marija Pečkauskaitė. Pirmoji Lietuvos inteligenčių karta kūrė nacionalinio ugdymo ir tautinės mokyklos modelį, savitai ir originaliai tautos socialiniame-kultūriniame klode propagavo „moterų pedagogiką“, kuri buvo paremta konvergencijos teorija. Ši teorija akcentavo mintį, jog asmenybės tapsmą lemia žmogaus prigimtis ir aplinkos poveikis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybė; Charakterio ir valios grūdinimas; Dorinis, estetinis ir patriotinis auklėjimas; Dorovinis, estetinis ir patriotinis ugdymas; Moters švietimas; Petkevičaitė-Bitė; Ugdymas šeimoje ir mokykloje; Conditioning of character and will; Family and school education; Feminine education; Moral, aesthetic and patriotic education; Personality; Petkevičaitė - Bitė.
ENGabrielė Petkevičaitė-Bitė, an active participant of Lithuanian liberation movement of the end of 19th and the beginning of 20th centuries, propagated feminine education by her imaginative and publicist writings. In them as well as in her pedagogic practices, she considered the particularities of family and school education, and especially underlined the social role of female-intellectual, specifically for the importance in personal character conditioning and the fostering of moral and aesthetic principles, also for patriotic sentiments and international tolerance. While promoting these ideas, G. Petkevičaitė-Bitė educated active and responsible personalities who did care for the well-being and future of her/his native country. [From the publication]