LTStraipsnyje atskleidžiamos švietimo vadybos situacijos ir tobulinimo galimybės Lietuvoje. Pateikiami švietimo įstaigų vadovų vertinimai ir lūkesčiai vadybos srityje. Analizuojamos švietimo įstaigų vadovų keliamos problemos, organizuojant ir vykdant ugdymo procesą mokykloje. Įstaigos vadybą, valdymą, jos veiklos organizavimą kiekvienas įsivaizduojame savaip, tačiau kiekvienas suprantame, kad įstaigos valdymas, vadyba yra neįmanoma be vadovo ir darbuotojų bendradarbiavimo, tarpusavio paramos, pagalbos ir be suformuluotų taisyklių, vertybių ir užsibrėžtų tikslų. Būtent aiškus, tikslingas taisyklių ir vertybių suformulavimas tampa mūsų produktyvios veiklos kryptimi ir yra reikšmingas, siekiant užsibrėžtų tikslų. Norint profesionaliai organizuoti pedagogų ir kitų darbuotojų veiklą, reikia pirmiausia sukurti tos veiklos sėkmės sąlygas, nuolat mokytis ir sudaryti sąlygas mokytis kitiems, telkti komandas ir dirbti grupinį darbą, veiksmingai komunikuoti, kurti palankią organizacijos kultūrą. Pagrindinis švietimo įstaigų tikslas yra žmogaus ugdymas. Ugdymo(si) rezultatai didžia dalimi priklauso nuo geros įstaigos vadybos. Švietimo vadyba Lietuvoje orientuota į humaniškus vadovo ir pavaldinių santykius. Vadovų darbą su personalu trumpai apibūdintume taip: iškeliamas tikslas, jis aptariamas su personalu, už pastangas ir rezultatus darbuotojai pagiriami ir kartu su jais pasidžiaugiama, pabrėžiami pavaldinio gebėjimai ir pastangos gerai atlikti darbą bei įvairiais būdais skatinamas darbo efektyvumas, naujumas ir kokybė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo organizavimo ir veiklos problemų sprendimo būdai; Savianalizė; Strateginis planavimas; Vadybos tobulino galimybės ugdymo procese; Švietimo įstaigų vadyba; Management of educational institutions; Possibilities of management improvement in the educational process; Self-analysis; Selfanalysis; Strategic planning; Ways of work organization and problem-solving.
ENThe article reveals the situation and possibilities of improving educational management in Lithuania. It presents the evaluations of the managers of educational institutions and their expectations in the sphere of management. The article analyses problems incurred while organizing and implementing educational processes in school, which are raised by the heads of educational institutions. Everyone has individual opinions regarding the management and administration of an institution as well as the efficiency of its activity; however, we all understand that institutional management and administration are impossible without active cooperation between the head and staff members, without their mutual support and assistance as well as without clearly defined rules, values and goals. It is the clear and purposeful formulation of rules and values that becomes a significant and productive direction of our activity while achieving the set goals. In order to professionally organize the activity of teachers and other employees, it is essential to create appropriate conditions for their successful activity, ensure one's own and others' lifelong learning, organize teams and practise teamwork, communicate successfully and generate organization-friendly culture. The main goal of educational institutions is human education.The outcomes of education and self-directed education largely depend on a well-functioning system of management in the institution. Educational management in Lithuania is directed towards humane relations between the manager and his/her dependants. The work of a manager with his/her employees may be characterised in the following way: the goal is set, it is discussed with the employees, the staff are commended for their attempts and results, the dependant's abilities and endeavour to accomplish the work well is emphasized, the efficiency, novelty and quality of work is stimulated. These are the issues to be investigated while communicating with the managers of Lithuanian educational institutions. [From the publication]