LTStraipsnyje pateikiama į vaiką orientuoto ugdymo samprata, teoriškai pagrindžiami ugdymo iš vaiko perspektyvos ypatumai. Apibendrinamos šio ugdymo pedagogikos kryptys, išryškinant ir teoriškai pagrindžiant svarbiausias. Analizuojama humanistinė-demokratinė, dialogo, vaiko klausymo, interpretacinė-kūrybiškumą skatinanti, žaidimo pedagogika, įvertinti šių pedagogikos krypčių raiškos požymiai, pedagogų požiūris apie jų svarbą ir taikymą savo darbe, ugdant vaikus. Tam naudota antrinė kelių tyrimo duomenų analizė, kuri leido palyginti stebėjimo duomenis ir pedagogų požiūrius bei pedagogikos krypčių raišką praktiniame darbe. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Pedagogikos kryptys; Priešmokyklinis ugdymas; Vaiko ugdymo perspektyva; Į vaiką orientuotas ugdymas; Child education perspective; Child-centered education; Pedagogical trends; Pre-primary education; Pre-school education.
ENThe article presents a conception of child-centered education, with theoretically-grounded peculiarities from the perspective of a child. The article presents an overview of the key trends of this educational approach and highlights the most significant ones. The theoretically-underpinned analysis of the following trends is presented: humanistic democratic, dialogic, child-listening, interpretive-creativity inducing, game pedagogy. An evaluation of the major manifestation features of these pedagogical trends, also the opinions of pedagogues about the significance and possibilities of application in their educational practice are given. For this purpose, a secondary analysis of the research data was carried out, which allowed to compare the data observed and pedagogues' views on the implementation of these pedagogical trends in practice. [From the publication]