LTMokslinė literatūra, kiti dokumentai tvirtina, kad kiekvienos tautos ateitis priklauso nuo augančios kartos išsilavinimo kokybės. Ši kokybė matuojama daugeliu parametrų, kriterijų, veiksnių, kuriančių krašto ateitį. Darbe siekiama išsiaiškinti kokybės sampratos suvokimą bendrojo lavinimo mokykloje bei aptarti, kokios vadovavimo strategijos užtikrina ugdymo(si) kokybės kaitos procesą. Teorinėje dalyje apžvelgta kokybės samprata mokslo šaltiniuose, aptarti vadybos principai ir strategijos, galinčios daryti įtaką švietimo kokybės kaitai. Empirinėje dalyje aptartos įvairių grupių nuostatos ir požiūriai į veiksnius, turinčius įtakos kokybės kaitai, bei tų veiksnių taikymas pedagoginiame procese. Tyrime dalyvavo 21 mokyklos vadovas, 240 mokytojų, 448 mokiniai ir jų tėvai. Tyrimo rezultatai parodė, kad skirtingos respondentų grupės kokybės sampratą suvokia nevienodai. Šis suvokimas labiausiai veikiamas grupės narių (mokytojų, mokinių, tėvų) poreikių ir lūkesčių, susijusių su mokykla. Mokytojams svarbūs ugdymo proceso organizavimo, mokinių pasiekimų, metodikos klausimai, mokiniams ir tėvams - saugi vaikų aplinka, bendravimas, aukšti vertinimai (balai). Visų respondentų nuomone, siekiant kokybės labai svarbi ir vadovavimo strategija, ir aplinka. Mokytojai ir mokyklos vadovai daug dėmesio skiria ugdymo filosofijai, ugdymo naujovėms, švietimo dokumentų taikymui ir t.t. Respondentai svarbiausiu kokybės kaitą formuojančiu veiksniu laiko mokinių motyvaciją, vadovų vadybą ir saugią aplinką, kurią sieja su dėmesiu tarpusavio santykiams, bendravimo kultūra, atsakomybės ugdymu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Gera mokykla; Kokybės kaita; Vadovavimo strategijos; A good school; Educational management strategies; Quality change; Quality change, educational management strategies.
ENScientific literature and official documents state that the future of the nation depends on the quality of education the growing generation of a country acquires. 'Ihe quality is measured by different parameters, criteria, and factors that significantly shape the country's future. The present paper focuses on revealing the content of the concept of quality in the comprehensive school and the strategies, ensuring the processes of quality change in education and self-education, The theoretical part provides an overview of the conception of quality as it is defined in scientific literature, and then discusses the principles and strategies of educational management that could influence the quality change in education. The empirical part focuses on the attitudes and standpoints of different groups of respondents with reference to the factors determining the quality change as well as the interaction of factors in the pedagogical processes. The research sample included the following groups of respondents: 21 school heads, 240 teachers, and 448 students and their parents. Research findings revealed that various groups of respondents perceived the conception of quality in different ways. This kind of understanding is determined by the needs and expectations of the group members (teachers, students, parents) regarding the school. Teachers tended to emphasize the issues of the organizational aspects of the process of education, students' achievements, and methodology; students and parents focused on the safe environment, successful communication and high grades.All respondents maintained that both the management strategy and the whole environment were important in ensuring the quality of education. Teachers and school heads attached more significance to the philosophy of education, educational innovations, and compliance with the current official documents on education. According to the respondents, the most significant factor of quality change is students' motivation, educational management, and safe environment, which is closely related to the established type of relationships, culture of communication in general, and issues of responsibility. [From the publication]