Žurnalisto kompetencijos ir gebėjimai šiandienos žiniasklaidoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žurnalisto kompetencijos ir gebėjimai šiandienos žiniasklaidoje
Alternative Title:
Journalist's competences and skills in modern media
In the Journal:
Žurnalistikos tyrimai. 2010, Nr. 3, p. 117-142
Summary / Abstract:

LTŽiniasklaidos darbuotojų – žurnalistų kompetencija yra viena iš daugiausia diskusijų visuomenėje kelianti tema. Ir nors žurnalistus profesionalus rengia trys Lietuvos aukštosios universitetinės mokyklos: Vilniaus universitetas (bakalaurus ir magistrus), Vytauto Didžiojo universitetas (magistrus), Klaipėdos universitetas (bakalaurus), tačiau žiniasklaidos priemonių savininkai (darbdaviai), priimdami į darbą žurnalistą, jo profesiniam išsilavinimui kol kas nekelia jokių ypatingų reikalavimų. Kitaip tariant, žiniasklaidos priemonių savininkų interesus atstovaujantys asmenys savo darbuotojams nekelia tokių profesinių reikalavimų, kurių negalėtų įveikti bet kurią kitą profesiją turintis žmogus. [...] Šio straipsnio tikslas – išnagrinėti profesionalaus žurnalisto kompetencijas ir gebėjimus, atlikus kiekybinį tyrimą – anketinę žurnalistų, dirbančių skirtingose visuomenės informavimo priemonėse apklausą, išsiaiškinti žiniasklaidos darbuotojams reikalingas kompetencijas ir gebėjimus bei nustatyti visuomenės informavimo priemonių savininkų/darbdavių bei auditorijos keliamus žurnalistinio profesionalumo reikalavimus. Straipsnio objektas – mokslinėje literatūroje pateikiamos pagrindinės profesionalaus žurnalisto kompetencijos ir gebėjimai, reikalingi sėkmingam darbui visuomenės informavimo priemonėse bei skirtingose visuomenės informavimo priemonėse (internetiniame portale, laikraštyje, žurnale, naujienų agentūroje, radijuje ar televizijoje) dirbantys žurnalistai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Auditorija; Darbdaviai; Kokybė; Kompetencija; Profesiniai gebėjimai; Visuomenės pasitikėjimas; Žiniasklaida; Žurnalistas; Žurnalistinis tyrimas; Žurnalisto kompetencija; Audience; Competences; Confidence of audience; Employees; Journalist; Journalistical competence; Journalistical research; Media; Quality; Skills.

ENThe competence of media representatives – journalists – is one of the key topics of public discussion. Although professional journalists are trained in three Lithuanian universities – Vilnius University (undergraduate and graduate), Vytautas Magnus University (graduate), Klaipėda University (undergraduate), media owners (employers) do not lay down any special requirements for the professional education of a journalist. In other words, persons representing the interests of media owners set such professional requirements for their employees which can be easily met by persons of any profession. This is one of the answers to the question often raised in society: why do journalists cover complicated problems so superficially? Why aren’t they able or are unwilling to go deeper into the matter, rather than just splattering the scandal or chasing sensations or intrigues? The author of the article analyses competences and skills of a professional journalist and carries out a quantitative research – a questionnaire survey of journalists working for different mass media employers. The survey is focused on the competences and skills necessary for media representatives and the requirements of journalistic professionalism set by mass media owners/employers as well as the audience.The results of the research reveal that the main competence required from journalists working in Lithuanian mass media is general education (60 percent of respondents); almost half of respondents (40 percent) point out the competence of knowledge of one area of social life, knowledge of a foreign language and ability to use information technologies.The analysis of the requirements for a professional journalist set by mass media owners/employers leads to the conclusion that so far Lithuanian media owners/employers have not set high standards for a journalist’s qualification and professionalism. This conclusion is also confirmed by the data obtained from the quantitative research, which show that employers mostly appreciate the ability to perform many tasks and loyalty. [From the publication]

ISSN:
2029-1132
Related Publications:
Neatrasta galia: Lietuvos pilietinės visuomenės žemėlapis / Rūta Žiliukaitė, Ainė Ramonaitė, Laima Nevinskaitė, Vida Beresnevičiūtė, Inga Vinogradnaitė. Vilnius : Versus aureus, 2006. 405 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33338
Updated:
2018-12-17 12:55:18
Metrics:
Views: 37    Downloads: 3
Export: