Neįgalieji aukštajame moksle : Lietuvoje atliktų tyrimų apžvalga emancipacinių ir įtraukiančių tyrimų požiūriu

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Neįgalieji aukštajame moksle: Lietuvoje atliktų tyrimų apžvalga emancipacinių ir įtraukiančių tyrimų požiūriu
Alternative Title:
Students with disabilities in higher education: a review of Lithuanian research using emancipatory and inclusive perspectives
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2011, Nr. 2 (25), p. 35-45, 46-56 (anglų kalba)
Summary / Abstract:

LTNeįgaliųjų studentų patirtys, siekiant aukštojo išsilavinimo, Lietuvoje pradėtos tirti prieš dešimtmetį. Studijuodami aukštojoje mokykloje neįgalieji susiduria su įvairaus pobūdžio problemomis, susijusiomis su negatyviu požiūriu, fizinės ir informacinės aplinkos pritaikymo, specialiųjų paslaugų trūkumu ir kitomis kliūtimis. Šis straipsnis apima tarp negalės tyrėjų ir praktikų vykstančių mokslinių diskusijų apie emancipacinių ir įtraukiančių negalės tyrimų tipų bei Lietuvoje vykdytų tyrimų apie neįgaliuosius aukštajame moksle apžvalgą. Taip pat nagrinėjama, kokius emancipacinių ir įtraukiančių tyrimų bruožus turi Lietuvoje vykdyti tyrimai apie neįgaliuosius aukštajame moksle. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Neįgalieji studentai; Aukštasis mokslas; Emancipaciniai tyrimai; Įtraukiantys tyrimai; Disabled students; Higher education; Emancipatory and inclusive research; Lithuania; United Kingdom.

ENIn Lithuania, research on disabled students’ experiences in seeking higher education began a decade ago. During their studies in high school disabled students face problems related to a negative attitude, in adaptating to the learning and information environment, a lack of special services and other obstacles. This article involves a scientific discussion between researchers and practitioners about the types of emancipatory and inclusive research. It further offers a scientific review of research with disabled students in higher education performed in Lithuania. Furthermore, the analysis features the elements of emancipatory and inclusive research that equate with enhancing the experiences of disabled people seeking higher education in Lithuania. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33235
Updated:
2021-01-12 21:54:52
Metrics:
Views: 40    Downloads: 19
Export: