LTAnksčiausias mums žinomas šaltinis apie kankles yra žinomas iš XVII a. Faktai byloja, kad iki XX a. pirmosios pusės Siaurės rytų Aukštaitijoje kanklės buvo žinomos kaip dvasinės kontempliacijos priemonė. Likusioje Aukštaitijos dalyje, Žemaitijoje ir Suvalkijoje kanklių bei kanklių muzikos paskirtis buvo kitokia: instrumentas naudotas skambinti visur ir įvairiomis progomis: vestuvėse, laidotuvėse, bažnyčiose, gegužinėse, derliaus, dainų ir kt. šventėse. XIX a. antrojoje pusėje - XX a. pirmojoje pusėje lietuviškumo simboliu buvo pasirinktos suvalkietiško tipo kanklės. Jos pradėtos modifikuoti ir platinti visuose Lietuvos kampeliuose. Kanklininkai skambino ir po vieną, ir ansambliais, tiek sau, tiek ir viešose vietose. Ypač šio tipo kanklės XX a. pirmojoje pusėje prigijo Aukštaitijoje. Paskutinius porą dešimtmečių, ypač Aukštaitijoje, jaučiamas modifikuotų tradicinių suvalkiečių, o Žemaitijoje - tradicinių žemaitiškų kanklių renesansas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kanklininkai; Koncertai; Papročiai; Tautinė tapatybė; Tautiškumas; Tradicijos; Tradicinės kanklės; Šventės; Concerts; Customs; Festivals; National identity; Players on kanklės; Traditional Lithuanian kanklės; Traditional kanklės; Traditional music.
ENThe earliest known source about kanklės is dated to the 17th c. There is evidence that kanklės was used as a means of spiritual contemplation in north-eastern Aukštaitija before the first half of the 20th c. The purpose of kanklės and kanklės music was different in the rest of Aukštaitija, Samogitia and Suvalkija, i.e. the instrument was used for playing everywhere and on different occasions: weddings, funerals, churches, harvest, nature and song and other festivals. In the second half of the 19th c. – the first half of the 20th c. kanklės of Suvalkija type was chosen as the symbol of Lithuanian identity. Its modification and spread started and reached all the parts of Lithuania. People used to play solo, in ensembles, for themselves and in public places. This type of kanklės played a particular role in Aukštaitija in the first half of the 20th c. Over a couple of last decades, the renaissance of modified traditional kanklės of Suvalkija type has been observed, particularly in Aukštaitija, whereas that of traditional Samogitian kanklės has been noticed in Samogitia.