LTStraipsnyje keliama ir analizuojama pamatinė Vakarų filosofijos probleminio turinio, jos objekto problema, kuri čia formuluojama taip, kaip tai jau yra įvardinta šio straipsnio pavadinimu. Pabrėžiama, kad galutinio, nepaneigiamo ar nenuginčijamo atsakymo į šį klausimą nesugebėta rasti nei antikos, nei viduramžių, nei naujaisiais ar naujausiais laikais. Iš to daroma išvada, jog minėtoji problema priklauso prie vadinamųjų amžinųjų filosofijos problemų, verčiančių ir pačią filosofiją priskirti prie ypatingos žmogaus intelektualinės veiklos sričių – mokslų, turinčių ir besivadovaujančių ne eksperimentine, o vertybine tikrovės interpretacija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Agathon; Arete; Begalybė; Būtis; Demiurgas; Demiurgas, Deus absconditus; Deus absconditus; Egzistencija; Filosofija; Filosofijos istorija; Idealizmas; Kakon; Kreatura; Kultūra; Materializmas; Me on; Natūra; Onologija; Ontos; Tikrovė; Vertybė; Agathon; Arete; Being; Creature; Culture; Demiurge; Demiurge, Deus absconditus; Deus absconditus; Existence; History of philosophy; Idealism; Kakon; Materialism; Me on; Nature; Ontology; Ontos; Philosophy; Reality; Value.
ENAccording to the history of philosophy, there is no other problem in the field of humanities that could be considered more important than that of origin of the world. Therefore, attempts to answer the question regarding ways and reasons of the world's existence have always occupied the essential place in the history of philosophy. The answer also determines adherence of an individual philosopher to either idealistic or materialistic worldview in relation to the surrounding reality. In the present article, this problem is tackled and conceptualized against a wide range of backgrounds of philosophical systems, i.e., from Plato to M. Heidegger. Views of two most famous Lithuanian philosophers, namely, A. Maceina and J. Girnius, regarding this issue, are also discussed in this article. The article is concluded by two important statements, substantiating the validity of the assertion formulated by I. Kant: the problem of ideal vs. material nature of reality belongs to the domain of eternal questions of philosophy, the answer to which is in the realm of belief rather than science or philosophy. [From the publication]