LTStraipsnio objektas – nacionalinių sąjūdžių Lietuvoje ir Indijoje XIX-XX a. sandūroje konfliktinis pobūdis, kurį lėmė religiniai ir tautiniai prieštaravimai skirtingų visuomenės grupių viduje ir tarpusavyje. Tikslas – per Antano Baranausko, Stasio Šalkauskio ir Sri Aurobindo religinę pasaulėžiūrą, filosofines sistemas ir kūrybą pažvelgti į gvildenamą problemą, mėginant apibūdinti aktualias tarpkultūrines sąsajas. Teigiama, kad Baranausko Lietuvos krašto ir Lietuvos Motinėlės įvaizdžiai giminingi Sri Aurobindo poetikos šakti aspektui, o Šalkauskio, kaip lietuvių tautinės ideologijos formuotojo, Rytų ir Vakarų sintezės idėja artima integraliai Aurobindo nacionalinės tapatybės sampratai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baranauskas; Nacionalizmas; Nacionalumas; Religija; Rytai; Tapatumas; Tapatybė; Vakarai; Šalkauskis; Šri Auribindo; Baranauskas; East; Identity; Nationalism; Nationality; Religion; Sri Aurobindo; West; Šalkauskis.
ENIn the article, the conflict in the movements of independence in Lithuania and India on the verge of 19th and 20th centuries is investigated which was determined by religious and national contradictions inside and between different groups of society. The purpose of the present study is to look into religious thought, philosophical systems, and creative works of A. Baranauskas, S. Šalkauskis, and Sri Aurobindo by analyzing the problem discussed by these authors and showing some intercultural relationships inherent in their work. It is maintained that the tropes of the native land and the Little Mother Lithuania of Baranauskas are akin to the shakti aspect of Sri Aurobindo's poetry. The "East-West synthesis" idea of Šalkauskis as the creator of Lithuanian national ideology has some parallels with the integrity of the concept of national identity of Sri Aurobindo. [From the publication]