LTMasinės informavimo priemonės yra paveikiausios ir platina kultūrinius simbolius bei sudaro šiandienos populiariosios kultūros fenomeną. Šioje kultūroje kinta įvairių profesijų įvaizdis, motyvacija jas atstovauti ir rinktis kaip gyvenimo kelią. Pedagogo profesija tradiciškai siejama su pasiaukojimu bei tinkamu elgesiu. Iš to kyla teigiamos reputacijos aspektai, ypač ryškiai dominavę XX a. pradžioje ir viduryje. Pasikeitus kultūrai, galimai pasikeitė ir pedagogų profesijos įvaizdžio vertinimais reputacijos sando aspektu. Šiuo straipsniu siekiama apibendrinti mokinių (merginų) nuomonę apie mokytojų reputaciją. Tyrimo objektu pasirinktas mokytojų reputacijos vertinimas. Mokytojų reputacijos tyrimas įvairiais aspektais atskleidė, kad merginos daugelį jų vertina teigiamai, t. y. pritaria teiginiams. Geriausiai profesija reprezentuojama mokytojo edukaciniu pranašumu, paruošiant mokinius olimpiadoms, konkursams ir varžyboms, diferencijuojant užduotis įvairių gabumų turintiems ugdytiniams. Aukštai vertinamas pedagogų gebėjimas kurti įvairias užduotis, paruošti mokinius egzaminams. Akcentuojamas ir puikus dalyko išmanymas, atvirumas ugdytinių norams ir poreikiams, suteikiant jiems pagrindinį išsilavinimą. [Iš leidinio]Negatyvūs reputacijos aspektai vertinti vidutiniškai, tačiau pabrėžtas pedagogų nemokėjimas bendrauti su mokiniais. Užfiksuotas neigiamas pedagoginio darbo vertinimas dėl mokinių patyčių. Merginos, kurios yra susikūrusios teigiamą pedagogų įvaizdį geriau vertina ir mokytojų reputaciją – visuose faktoriuose esama teigiamesnių rodiklių į tyrimo objektą. Mokinės, kurių sąmonėje susiformavęs neutralus mokytojo įvaizdis, negatyviau žvelgia į beveik visus reputacijos veiksnius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Masinės informavimo priemonės; Mokytojų reputacija; Nenurodyta; Populiarioji kultūra; Įvaizdis; Image; Mass media; No produce; Popular culture; Reputation of pedagogus; Teachers' reputation.
EN[...] The aim of the article is to complete a research on students' (girls') opinion about reputation of pedagogues. The subject of this research is evaluation of reputation of pedagogues. The research on reputation of pedagogues in various aspects has revealed that girls positively evaluate most of them, i.e., they agree with the propositions. Reputation is expressed best in educational excellence of pedagogues in preparing students for olympiads, competitions and contests, in differentiating the exercises to adapt them for students with different faculties. Ability of pedagogues to create various tasks and to prepare students for exams is evaluated very well. Perfect knowledge of the subject, openness to students' wishes and needs while giving them basic education are emphasized as well. Negative aspects of reputation are given average evaluation, but teachers' inability to communicate with their students has been emphasized. Hard pedagogical work due to jeering from students has also been observed. Girls, who positively evaluate image of pedagogues, evaluate reputation of pedagogues better as well: in all factors there could be seen indicators of more positive attitude to the research subject. Girls, who have a neutral image of pedagogues in their minds, evaluate nearly all aspects of reputation more negatively. [From the publication]