LTStraipsnių rinkinyje teoriniu ir praktiniu požiūriu nagrinėjami aktualūs valstybinės istorijos politikos klausimai. Tyrimo pagrindas ir pradžios taškas – istorijos subjekto problema postmoderno ir pokomunistinės transformacijos tarpsniu. Atskleidžiamos šios problemos teorinės ir istorinės ištakos bei jos pobūdis ir mastas dabartiniu postmoderno ir pokomunistinės transformacijos tarpsniu. Parodoma, jog „dekonstravus“ istorijos subjektą prarandama istorinė „atskaitos bendrija“. Tai, kad jos nėra, tampa didele kliūtimi vykdyti kryptingą ir nuoseklią valstybinę istorijos politiką. Atliktas empirinis mokyklose naudojamų istorijos mokomųjų priemonių turinio tyrimas atskleidžia, kokį poveikį turi tai, kad nėra tokios politikos, jaunosios kartos istorinės sąmonės ugdymui. Knyga skiriama humanitarinių ir socialinių mokslų atstovams, valstybinę istorijos politiką formuojantiems politikams ir pareigūnams, istorija ir istorinės atminties bei sąmonės ugdymu besidominčiai visuomenei.