LTStraipsnyje analizuojami piliečių dalyvavimo teikiant viešąsias paslaugas veiksniai. Piliečių įtraukimas į pačios paslaugos teikimo ir tobulinimo procesą mokslinėje literatūroje dažnai traktuojamas kaip siektinas dalykas, kuris atveria naujų galimybių sprendžiant žmogiškųjų išteklių problemą ir mažinant atotrūkį tarp piliečių bei paslaugos tiekėjų vertinant paslaugos kokybę. Norint įtraukti piliečius į viešųjų paslaugų teikimo procesą, būtina išsiaiškinti, kodėl jie apsisprendžia dalyvauti arba lieka pasyvūs paslaugos vartotojai. Atliekant mokslinės literatūros loginę analizę ir sisteminant tyrimų duomenis identifikuojami piliečių dalyvavimo teikiant viešąsias paslaugas veiksniai (skatinantys ar ribojantys), atskleidžiamos jų raiškos praktinės aplinkybės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dalyvavimo veiksniai; Paskatos; Piliečių dalyvavimas; Viešosios paslaugos; Citizen participation; Incentives; Public services; The factors affecting participation.
ENThis article analyzes the factors affecting citizen participation in public services. Citizen involvement in the process of service delivery and improvement in the scientific literature is often seen as a desirable thing, which opens up new possibilities for solving the problem of human resources and reducing the gap between citizens and service providers assessing the quality of the service. In order to involve citizens in public service delivery process, it is necessary to clarify the reasons why citizens decide to participate or remain passive service users. The factors affecting citizen participation in public services (stimulating or demanding) and their expression in practical circumstances is revealed using the logical analysis of the scientific literature and structuring the research data. [From the publication]