Impacts of internationalization on strategies and business models of Lithuanian financial companies while implementing MiFID

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Impacts of internationalization on strategies and business models of Lithuanian financial companies while implementing MiFID
Alternative Title:
Internacionalizacijos svarba Lietuvos finansinių kompanijų verslo modeliams ir strategijoms, įgyvendinant MIFID direktyvą
In the Journal:
Socialinių mokslų studijos [Societal Studies]. 2010, Nr. 4, p. 141-151
Summary / Abstract:

LTSpartėjantys globalizacijos ir internacionalizacijos procesai, nykstančios geografinės ribos ir dėka neriboto informacinių technologijų potencialo intensyvėjantis tarptautinis verslas atveria ne vien galimybes, bet ir kelia iššūkius. Priverstos ieškoti naujų pajamų ir pelno didėjimo šaltinių įmonės savo veiklą dažnai perkelia už nacionalinių sienų ribų arba tarpsta elektroninėje erdvėje, o labiau integruotoje Europos Sąjungos ekonominėje aplinkoje vadovaujamasi ne tik pirmine teise, bet vis naujais reglamentais, direktyvomis, rekomendacijomis ar nuomonėmis. Siekdamos atitikti vartotojų lūkesčius ir sustiprinti savo konkurencinius pranašumus, finansų kompanijos privalo įgyvendinti novatorišką kompanijos strategiją bei vadovautis holistiškais verslo modeliais, kurie taip sudėtingai formuojami ir kuriems tokios didelės įtakos turi menkiausi reglamentai arba direktyvos. Keletas niuansų gali nulemti verslo sėkmę, todėl vis sunkiau tampa numatyti tolesnės kompanijų plėtros perspektyvas ir įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Susiklosčius tokioms aplinkybėms, tarptautinė užsienio kapitalo finansų kompanijų, veikiančių Lietuvoje, patirtis, ypač labiau išsivysčiusiose Europos Sąjungos šalyse, leidžia efektyviau vadovautis Finansinių priemonių rinkų direktyva (MiFID), o ir jos poveikis kompanijų verslo modeliams bei strategijoms yra didesnis.Pabrėžiant finansų įmonės tarptautiškumą arba nacionalinę kilmę bei motininės kompanijos patirtį, vadovaujantis Europos Sąjungos teisine baze, šiame straipsnyje aprašyto tyrimo rezultatai pagrindė MiFID direktyvos svarbą formuojant Lietuvos kompanijų verslo modelius ir strategijas. Nors Direktyvos įteigti pokyčiai, praėjus trejiems metams nuo MiFID įsigalėjimo, yra pirminiai bei netipiniai, nes būtent šis direktyvos įgyvendinimo etapas reikalauja daugiau finansinių, informacinių, laiko ir žmogiškųjų resursų bei sutampa su pasaulį sukrėtusios krizės laikotarpiu, tačiau jie leidžia pasimokyti iš praeities klaidų, priimti novatoriškesnius strateginius sprendimus ir numatyti geresnes Lietuvos finansų kompanijų ateities perspektyvas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Finansinių priemonių rinkų direktyva; Verslo modeliai; Įmonių strategijos; Įmonių strategijos ir verslo modeliai; Įmonės internacionalizacijos lygis; Business models; Level of internationalization; Markets in Financial Instruments Directive; Strategies and business models of companies; Strategies of companies; The level of internationalization.

ENThis research is to scrutinize the main impacts of the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) on business models and strategies of Lithuanian financial firms in the context of the internationalization of a company. Being the second article in a series relying on the results of a survey of the influence of the MiFID on business models and strategies of Lithuanian financial companies (2010), it backs the analysis presented in the first article, where modifications in the performance of financial companies were analysed on the basis of such criteria as the lifetime and the size of a company. It also completes our scheme of the influence of the MiFID on business strategies and models. Adding the third shred of internationalization to a mosaic of contributions from the MiFID to Lithuanian financial companies, such aspects as management of financial and human resources, circulation of information and knowledge, the volume and transparency of investments, attractiveness for foreign investors and the number of clients, transaction costs, the valued-added profit, establishment of new departments, smoothness of development business strategies abroad, cooperation with other organizations while implementing the directive and many others are elucidated. [From the publication]

ISSN:
2029-2236; 2029-2244
Related Publications:
Komercinių bankų internacionalizacijos teorija / Rokas Šliupas. Finansų rinkų įžvalgos. D. 1 / atsakingoji redaktorė Irena Mačerinskienė. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas, 2013. P. 255-304.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32927
Updated:
2018-12-17 12:54:41
Metrics:
Views: 16    Downloads: 3
Export: