Bibliotekininko edukatoriaus ugdymo galimybės : Lietuvos atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bibliotekininko edukatoriaus ugdymo galimybės: Lietuvos atvejis
Alternative Title:
Education opportunities for librarian as educator: the case of Lithuania
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2011, t. 58, p. 74-93
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariamos galimybės rengti bibliotekininką edukatorių, kuris galėtų ugdyti informacinio raštingumo gebėjimus. Pagrindinis dėmesys skiriamas bibliotekininko edukatoriaus ugdymo studijų metu analizei. Siekta įvertinti, kiek profesionalius bibliotekininkus rengiančiose Informologijos (Klaipėdos universitetas), Bibliotekininkystės ir informacijos (Vilniaus universitetas) bei Bibliotekos informacijos išteklių valdymo (Šiaulių valstybinė kolegija) studijų programose ugdomi gebėjimai atitinka bibliotekininkui edukatoriui būdingą gebėjimų visumą. Studijų programos analizuotos remiantis Instruktuojančių bibliotekininkų ir koordinatorių kvalifikacinių įgūdžių standartais. Tyrimo duomenų analizei naudota faktorių analizė. Tyrimo duomenys leidžia daryti išvadą, kad Informologijos, Bibliotekininkystės ir informacijos bei Bibliotekos informacinių išteklių valdymo studijų programos atitinka daugelį standartuose numatytų kriterijų, tačiau šių studijų programų atitikties standartams vidurkiai skiriasi. Labiausiai standartus atitinka Vilniaus universiteto studijų programa. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bibliotekininkas edukatorius; Bibliotekininkystė; Faktorių analizė; Informacinis raštingumas; Instruktavimas; Profesiniai standartai; Studijų programos; Studijų programų analizė; Factor analysis; Information literacy; Instruction; Librarian as educator; Librarianship; Professional standards; Study programmes; Study programmes analysis.

ENThe article discusses whether the study programmes aimed at preparing professional librarians produce the entirety of competencies necessary for librarians as educators. The research aims to evaluate how the study curricula such as informology (Klaipėda University), library information resources management (Šiauliai State College), library and information studies (Vilnius University) are relevant to the professional standards of librarians as educators. For the research were used the standards for Proficiencies for Instruction librarians and coordinators prepared by the Association of College and Research Libraries. For data analysis factor analysis was used. The research proved that the Standards for Proficiencies for Instruction Librarians and Coordinators and factor analysis may be an appropriate method for the assessment of the study programmes designed for preparing future professional librarians, i.e., in evaluating whether the competencies developed under the study programme correspond to the entirety of the competencies peculiar to librarians as educators. The study findings suggest that study programmes such as informology, Library and information science, and library information resources management meet most of the standards criteria. The Vilnius University study programme meets them best. [From the publication]

ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32906
Updated:
2018-12-17 13:06:23
Metrics:
Views: 41    Downloads: 10
Export: