Tikimybinė testų teorija skaičiavimų gebėjimų diagnostikoje virtulių mokymo objektų taikymo efektyvumui tirti

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tikimybinė testų teorija skaičiavimų gebėjimų diagnostikoje virtulių mokymo objektų taikymo efektyvumui tirti
Alternative Title:
Items response theory of computing skills tests in diagnosis of virtual objects in the application of educational effectiveness study
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2011, Nr. 1 (30), p. 40-47
Summary / Abstract:

LTVienas svarbiausių principų edukologiniams tyrimams atlikti – homogeninių grupių sudarymas bei kontrolinių ir eksperimentinių grupių išskyrimas. Šio straipsnio tikslas – diagnostiniais matematikos testais apibūdinti tyrimui būtinų homogeninių klasių moksleivių skaičiavimų gebėjimus prieš pedagoginį eksperimentą. Taikyti metodai: dalykinės literatūros analizė bendrųjų reikalavimų diagnostiniams matematikos pasiekimų testams konstruoti tema; diagnostinio testo IV klasės mokiniams konstravimas, analizė ir interpretacija; homogeninių klasių išaiškinimas, remiantis testavimo rezultatais. Straipsnyje aptariamos aritmetinių skaičiavimų testo tikimybinės charakteristikos ir tinkamumas skaičiavimų gebėjimų diagnostikai. Tyrimo rezultatai patvirtina eksperimentui parinktų klasių skaičiavimo gebėjimų homogoniškumą bei sukonstruoto skaičiavimų testo tinkamumą virtualių mokymo objektų taikymo, mokant aritmetikos veiksmų IV-V klasėse, efektyvumo tyrimui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Charakteringos kreivės; Charakteringosios kreivės; Matematiniai gebėjimai; Testas; Tikimybinė testų teorija; Characteristic curve; Mathematical ability; Probability; Probability test theory; Test; Test theory.

ENOne of the most important principles in educological analysis is separation of homogeneous groups, control groups, and experimental groups. When analyzing virtual objects in the application form of computing, performance, it is necessary to select schoolchildren with equal computing skills. The aim of this article is to describe the analysis of necessary counting skills in homogeneous groups of schoolchildren prior to pedagogical experiment, using diagnostic tests in mathematics. Methods used were: literary analysis of the general requirements for diagnostic tests of achievements in mathematics; the design, analysis and interpretation of diagnostic test of the fourth year schoolchildren; identification of homogeneous groups on the basis of results of testing. The article discusses the characteristics of probability of arithmetical calculation and its suitability for diagnostics of calculation abilities. The results obtained confirm ability of homogenous groups to calculate and efficiency of the research using virtual teaching with special objects when dealing with arithmetic task. Schoolchildren of groups IV-V were researched. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32861
Updated:
2018-12-17 13:06:16
Metrics:
Views: 36    Downloads: 5
Export: