LTTyrimo tikslas – atskleisti suaugusiųjų užsienio kalbų mokymo organizavimo ypatumus. Uždaviniai: išskirti suaugusių žmonių užsienio kalbų mokymosi šiuolaikines prielaidas; išanalizuoti respondentų nuomones apie užsienio kalbų mokymo organizavimą; apibūdinti suaugusių žmonių užsienio kalbų mokymosi organizavimo ypatumus ir gaires. Tyrimo metodai: dokumentų analizė, kiekybinis tyrimas, atskleidžiantis besimokančiųjų poreikius organizuojant užsienio kalbų mokymąsi. Tyrimas atliktas Klaipėdos rajono užsienio kalbos mokymąsi suaugusiems organizuojančiose įstaigose. Tyrimo dalyviai – kalbos kursų dėstytojai ir klausytojai. Kalbų mokymas grindžiamas komunikaciniu kalbos vartojimo principu. Užsienio kalbų mokymosi organizavimo ypatumai, remiantis empirinio tyrimo duomenų analize, yra mokymo organizavimas, atsižvelgiant į klausytojo socialinius–demografinius ypatumus, motyvus. Svarbus reklamos, kaip pagrindinio užsienio kalbų mokymo įstaigų ir klausytojo ryšio, reikšmingumas, dėstytojų pedagoginio–psichologinio pasiruošimo aktualumas, jų kvalifikacijos užsienio kalbų mokymo organizavimo srityje tobulinimas, tam palankių sąlygų kūrimas, modernių ir efektyvių mokymo priemonių bei metodų užsienio kalbų mokymo procese taikymas. Tyrimo rezultatai ir ypatumai parodė, jog užsienio kalbų mokymo įstaigų mokymosi organizavimas yra efektyvus, darnus, kokybiškas, tikslingas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbos mokymo ir mokymosi organizavimas; Mokymosi organizavimo ypatumai; Suaugusieji; Suaugusiųjų švietimas; Užsienio kalba; Užsienio kalbų mokyma(sis); Užsienio kalbų mokymas; Užsienio kalbų mokymasis; Adult; Adult education; Foreign language; Foreign language learning; Foreign language teaching; Language teaching and learning organization; Learning organization characteristics.
ENThe subject of the research is peculiarities of adult foreign language teaching and learning organizations. The aim of the research is to reveal peculiarities of and give recommendations for adult foreign language teaching and learning organizations. The objectives of the research are to analyze modern presumptions of adult foreign language teaching and learning; to analyze respondents' opinions about foreign language teaching and learning organization; to present peculiarities of an adult foreign language teaching and learning organization. The methods used: content analysis, questionnaires, statistic analysis. The research was performed in Klaipėda region institutions offering foreign language courses. Two groups in each institution were researched: foreign language teachers and students. Responses of teachers and students constituted a basis for summarizing the view on adult foreign language teaching and learning organization. The major part of the society regardless of age, sex, social status, etc. wants to supply their educational needs (for example, to learn foreign languages). Increasing number of unconventional students influences the spread and popularity of foreign language centres.Organization of teaching and learning of foreign languages is based on effectiveness of different peculiarities that influence the quality in one way or another. The components of a teaching and learning organization and their elements may be the basis for a qualified, effective, purposive and harmonious foreign language teaching and learning organization. The research has shown that the main components influencing learning and teaching organization are: aims of institution, teaching content, environment, conditions, promotion strategy, teachers' skills, qualification and motivation, methods and teaching material. [From the publication]