LTTyrimo tikslas – ištirti D klasės sportinių šokių šokėjų motyvacijos lankyti šokių pratybas ypatumus. Tyrime dalyvavo 14 D klasės šokėjų (7 merginos ir 7 vaikinai), šokantys keturis standartinius šokius ir keturis Lotynų Amerikos šokius. Šokėjai treniravosi tris kartus per savaitę po 1,5-2 valandas. Motyvacijai tirti atlikta anketinė apklausa, vartojant Lietuvoje aprobuotą (Grajauskas, 2003; Sabaliauskas, Poteliūnienė, 2010) sporto motyvacijos skalę (Pelletier et al., 1995). Tyrimo duomenų analizė atlikta statistinių duomenų apdorojimo Microsoft Office Excel programa. Nustatyta, kad šokėjų (merginų ir vaikinų) vidinė motyvacija išreikšta labiau nei išorinė motyvacija. Iš vidinę motyvaciją atskleidžiančių motyvų labiausiai išreikšta vidinių motyvų grupė, susijusi su šokėjų siekiu „sužinoti“, merginų šios motyvų grupės įvertis 4,73 ± 0,23 balo, o vaikinų – 3,93 ± 0,12 balo. Merginų vidinė motyvacija šokti didesnė negu vaikinų. Vaikinai pasižymi didesne išorine motyvacija nei merginos.Vaikinai labiau orientuoti į save, siekis – afišuoti save (į ego). Merginų ir vaikinų amotyvacijos (nemotyvuotumo) maži įverčiai leidžia teigti, kad D klasės šokėjų pasirinkimas lankyti sportinių šokių pratybas pagrįstas sąmoningu apsisprendimu dalyvauti treniravimosi vyksme ir pasitenkinimu pasirinkta veikla. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Išorinė motyvacija; Sportiniai šokiai; Sporto motyvacijos skalė; Vidinė motyvacija; Vidinė motyvacija, išorinė motyvacija; External motivation; Internal motivatio; Internal motivation; Sport motivation scale; Sports dance; Sports dances; Sports motivation scale; Sports motivation skale.
ENAim of the research was to study the peculiarities of motivation to attend dancing practice sessions of D class sports dancers. The research participants were 14 D class dancers (7 girls and 7 boys) who danced four standard dances and four Latin American dances. The dancers practiced three times a week for 1.5-2 hours a day. Their motivation was assessed using a sports motivation scale (Pellertier et al., 1995) adopted for the Lithuanian population (Grajauskas, 2003; Sabaliauskas, Poteliunienė, 2010). The data of the research were processed by using Microsoft Office Excel software. We found that internal motivation of dancers (both girls and boys) was more expressed than external motivation. In the group of internal motives to dance the most expressed ones were those linked to "knowing": the value of this motivation group for girls was 4.73 ± 0.23 points, and it was 3.93 ± 0.12 points for boys. The internal motivation of girls was higher compared to that of boys. Boys expressed higher external motivation than girls did. They were more oriented towards themselves (to their ego) seeking their own reinforcement. Low values of boys and girls’ motivation (non-motivation) suggested that D class dancers’ choice to attend sports dance practice sessions was grounded by their deliberate decision to participate in the process of training and satisfaction with their chosen activities. [From the publication]