LTStraipsnyje, remiantis 2008–2009 mokslo metais Socialinių tyrimų instituto Stratifikacijos skyriaus atliktais Lietuvos akademinio jaunimo vertybinių nuostatų tyrimais, nagrinėjami akademinio jaunimo religingumo ir gamtos mitologijų vertinimo ypatumai. Kas antro tirto studento gyvenimo stiliui būdingas bažnytinis religingumas. Vyraujant krikščioniškoms nuostatoms, pastebimas individualizuotas požiūris į tikėjimo objektą. Individualus akademinio jaunimo religingumas reiškiasi pasklidusio religingumo pavidalu. Dažnai ignoruojama bažnyčia ar sudievinami žmonės. Akademinio jaunimo religinė patirtis, apimdama individualias intencijas ir konkretų aplinkos suvokimą, neapsiriboja tradicinėmis konkrečios religijos ar tikėjimo sampratomis. Gamtos mitologijos turi didelę įtaką akademinio jaunimo kultūrinėms nuostatoms ir kompensuoja tautinės pasaulėjautos išteklių stoką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akademinis jaunimas; Gamtos mitologijos; Religingumas; Academic youth; Mythologies of nature; Religiosity.
ENThis article focuses on academic youth’s religious experiences and is looking at it in relation to predominant religious attitudes in contemporary Lithuanian society. The article is based on the research carried out by the Department of Stratification of the Institute for Social Research in 2008-2009. Religious denominations in Lithuania often signify recognition of general principles and rituals. Religiosity and church attendance is part of every second university student‘s life style. It is observed that the university students share predominant Christian attitudes and keep an individual standpoint to the object of faith. Individual religiosity of academic youth is expressed by diffused religion. That is, they ignore the church and its principles and centre their prayers round individual people. Religious experiences of academic youth include individual intentions and their perceptions of their environment. It is not limited by conceptions of religion. Mythologies of nature (pagan beliefs) are also a part of religiosity of academic youth. [From the publication]