Vaikų patyčių prevencijos programos "Olweus" efektyvumo raiška : mokyklos bendruomenės narių patirties analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vaikų patyčių prevencijos programos "Olweus" efektyvumo raiška: mokyklos bendruomenės narių patirties analizė
Alternative Title:
Manifestation of efficiency of "Olweus" children bullying prevention programme: analysis of experience of school community members
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2011, Nr. 3 (32), p. 17-25
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas Bergeno universiteto psichologijos profesoriaus D . Olweus sudarytos patyčių prevencijos programos „Olweus“( OPPP) efekfylumas per mokyklos bendruomenės narių įgytą patirtiį dalyvaujant OPPP. Straipsnio tikslas yra atskleisti mokyklos bendruomenės narių, dalyvaujančių „Olweus“ patyčių prevencijos programoje, patirtį. Taikyti kokybinio tyrimo metodai: turinio (content) analizė, pusiau standartizuotas interviu, diskurso analizė. Jais analizuojama vaikų patyčių prevencijos programoje „Olweus“ dalyvaujančių mokyklos bendruomenės narių patirtis žinių vertybių, įsitikinimų kontekste. Tyrimo duomenų analizė parodė, kad mokyklos bendruomenės nariai ankstesnę prevencinę kultūrą, orientuotą į suaugusiojo autoritarinį vaidmenį (drausminimą, kontrolę), eliminuojant diskusiją su vaikais, keičia į prevenciją, gristą demokratiškais principais. Mokyklos bendruomenės nariai įgytas žinias bei patirtį vertina kaip reikšmingą patyčių veiksmų prevencijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojų patirties kaita; Olweus patyčių prevencijos programa; Olweus programa; Patyčių prevencija; Vaikų patyčios; Bullying prenvention; Bullying prevention; Childre bullying; Children bullying; Experience development of teachers; Olweus bullying prevention programme; Olweus programme.

ENThe efficiency of bullying prevention programme "Olweus" (OBPP) created by Mr D. Olweus, a professor of psychology at Bergen University, is analyzed in the article by referring to experience gained by the school community members during participation in this programme. The aim of the article is to reveal the experience of the school community members, who participate in the "Olweus" bullying prevention prograrnme, in the prevention of bullying actions/activities. Presenting the results of the research, qualitative research methods (content analysis, semi-standardized interview, discourse analysis) are given, which reveal the analysis of experience of members of communities of the schools participating in this children bullying prevention programme in the context of knowledge, values, and beliefs. The analysis of the research data shows that school community members are replacing the previous preventive culture based on the authoritarian role of an adult (discipline, control) eliminating the discussion with children by the prevention on democratic principles. School community members reveal the gained knowledge and experience as significant in prevention of bullying activities. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Socialinių mokslų tyrimų metodologija / Rimantas Tidikis. Vilnius : Lietuvos teisės universiteto Leidybos centras, 2003. 626 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32789
Updated:
2018-12-17 13:06:04
Metrics:
Views: 21    Downloads: 9
Export: