LTStraipsnyje vertinami individualūs veiksniai, įtakojantys mokytojų kūrybiškumą profesinėje veikloje. Mokslinės literatūros analizė atskleidė tris individualių veiksnių lygius, galinčius įtakoti mokytojų kūrybiškumą jų darbe: kūrybinis saviefektyvumas, emocijos ir motyvacija. Tyrime dalyvavo 261 mokytojas. Tyrimo dalyviai suskirstyti į dvi grupes: kūno kultūros mokytojų ir kitų dalykų mokytojų. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad mokytojų suvokiamą kūrybiškumą labiausiai prognozuoja kūrybinis saviefektyvumas. Teigiami jausmai kūrybiškumui yra svarbesni, negu neigiami jausmai, ypač kūno kultūros mokytojams. Nustatyta, kad abiejose mokytojų grupėse kūrybiškumą geriausiai prognozuoja išorinė motyvacija, susijusi su reikšmingų žmonių teigiamu įvertinimu, o tikslo internalizacijos motyvacija prognozuoja kūrybiškumą kitus dalykus dėstančių mokytojų grupėje. Darbe patiriami jausmai nėra svarbiausias veiksnys, prognozuojantis mokytojų kūrybiškumą profesinėje veikloje. Dėstomi dalykai įtakoja mokytojų kūrybiškumą profesinėje veikloje: kūno kultūros mokytojai mano, kad jie dirba mažiau kūrybiškai, nei mokytojai, dėstantys kitas disciplinas. Apibendrinant galima teigti, kad kūrybinis saviefektyvumas ir darbo motyvacija lemia mokytojų suvokiamą kūrybiškumą profesinėje veikloje. Nors dažniausiai pabrėžiama pozityvių emocijų ir vidinės motyvacijos reikšmė kūrybiškumui, tačiau šio tyrimo rezultatai atskleidė, kad mokytojų kūrybiškumui profesinėje veikloje yra svarbu kūrybinis saviefektyvumas ir išorinė motyvacija, susijusi su reikšmingų kitų žmonių teigiamu įvertinimu.Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumo skatinimas; Kūrybiškumas; Motyvacija; Emocijos; Perceived creativity; Creative self-efficacy; Motivation; Emotions.
ENThe paper evaluates individual factors that influence teachers’ creativity in professional activities. The analysis of scientific literature revealed three individual factor levels that might influence teachers’ creativity at work: creative self-efficacy, emotions, and motivation. The research involved 261 teachers. Research participants were divided into two groups: teachers of physical training and teachers of other subjects. The analysis of results revealed that teachers’ perceived creativity is mainly predicted by creative self-efficacy. Positive feelings are more important to creativity than the negative ones, in particular for teacher of physical training. In both teacher groups creativity is best predicted by external motivation related to positive evaluation by significant people, whereas goal internalisation motivation predicts creativity in the group of teachers of other subjects. The feelings experienced at work are not the key factor that predicts teachers’ creativity in their professional activities. The subjects taught influence teachers’ creativity in professional activities: teachers of physical training consider that their work is less creative than that of other teachers. Generally, creative self-efficacy and work motivation determine teachers’ perceived creativity in professional activities. Although the significance of positive emotions and internal motivation for creativity is usually highlighted, research results revealed that creative self-efficacy and external motivation related to positive evaluation by other significant people are important for teachers’ creativity in professional activities.