LTKnygos autorių žiniomis, tai tik trečioji ar ketvirtoji pasaulyje paskelbta knyga, kuri galėtų būti pavadinta kokybinės lyginamosios analizės (KLA) vadovėliu. Knygą sudaro penki skyriai. Pirmas skirtas bendriesiems metodologiniams klausimams. Jame aptariami moksliniai metodai, jų prielaidos ir galimybės, tarpusavio santykis ir parodoma KLA vieta bendrame socialinių mokslų metodologijos kontekste. Skaitytojas, kurio metodologiniai klausimai nedomina arba kuris tais klausimais jau turi savo nuomonę, gali pradėti knygą skaityti nuo kito skyriaus. Toliau vadovėlyje pristatomos trys KLA versijos – raiškiųjų aibių, neraiškiųjų aibių ir daugiareikšmių kintamųjų. Joms skirti atitinkamai antras, trečias ir ketvirtas knygos skyriai. Skaitytojui taip pat rekomenduojamos ir pristatomos KLA atlikti skirtos programinės įrangos fs/QCA ir TOSMANA, detaliai aiškinama, kaip šiomis programomis naudotis. Penktame knygos skyriuje pateikiami KLA pavyzdžiai ir sudaroma galimybė naujas žinias pasitikrinti savarankiškai atliekant knygoje pateiktas užduotis. KLA nėra susisaisčiusi su kuria nors socialinių mokslų disciplina. Tekste ir užduotyse dominuoja istorinės lyginamosios politikos sociologijos medžiaga. Tai lėmė ne vien tai, kad knygos autoriai yra sociologai, bet ir siekis parašyti vadovėlį, kuris būtų įdomus lietuviui skaitytojui, net jeigu jis studijuoja ne politikos mokslus. Knyga rašyta taip, kad būtų suprantama bakalauro studijų programos lygio studentams. Tačiau optimaliai knyga veikiausiai būtų panaudota pagal ją dėstant specialų kursą magistro programos studentams.Reikšminiai žodžiai: Kokybinė duomenų analizė; Demokratija; Tarpukaris; Politinis rėžimas; Qualitative data analysis; Democracy; Interwar period; Political order.
ENAccording to the authors, it is only the third or fourth book published worldwide, which could be called a textbook of qualitative comparative analysis (QCA). The book consists of five chapters. The first chapter focuses on general methodological issues. It discusses scientific methods, their preconditions and possibilities, interrelationship, and shows the place of QCA in the overall context of social sciences methodology. The readers who are not interested in sociological issues or who already have their own opinion with regard to these issues may start with the second chapter. The book presents three QCA versions: crisp-set QCA (csQCA), fuzzy-set QCA (fsQCA) and multi-value QCA (mvQCA). They are covered in the second, third and fourth chapters. The readers are also introduced to the software fs/QCA and TOSMANA for conducting QCA and are given detailed explanations of how to use them. The fifth chapter presents QCA examples and provides tasks for testing the new knowledge independently. QCA is not tied to any discipline of social sciences. The text and tasks mainly present the material of historical comparative political sociology. This has been determined by the fact that the authors of the book are sociologists and by their goal to write a textbook that is interesting to Lithuanian readers even if they do not study political sciences. The book is understandable to bachelor students yet it could most probably be best used to deliver a special course to master degree students.