LTPastaraisiais metais Europoje vis labiau pripažįstamas studentų vaidmuo užtikrinant aukštojo mokslo kokybę. Studentų pateikiamas grįžtamasis ryšys apie studijų procesą laikomas vienu iš svarbiausių veiksnių, aukštojo mokslo sistemoje kuriant kokybės užtikrinimo strategijas. Akademinėje bendruomenėje studentai turėtų būti matomi kaip partneriai, turintys savo požiūrį į akademinės institucijos tikslą, akademinės bendruomenės kultūrinius, politinius ir istorinius aspektus, aukštosios mokyklos vaidmenį visuomenėje, akademinės tradicijos ateitį. Straipsnyje siekiama atskleisti empiriškai pagrįstus svarbiausius aukštojo mokslo kokybės dimensijų aspektus studentų požiūriu bei nustatyti, ar studentų pateikiami paskaitų ir dėstytojų vertinimai yra susiję su studentų mokymosi pasiekimais. Tyrime dalyvavo 3951 Kauno technologijos universiteto studentas, 2009 m. pavasario semestre dalyvavęs studijų įvertinimo procese. 27 proc. tyrime dalyvavusių studentų mokymosi pasiekimai yra aukšti, 32 proc. - vidutiniai, 41 proc. - žemi. Atlikus gautų rezultatų faktorinę analizę nustatytos studentų požiūriu trys svarbiausios studijų kokybės dimensijos: studijų aplinka ir įranga, dėstytojo didaktinė sistema, pasitenkinimas kurso turiniu. Studentai, kurių mokymosi pasiekimai yra aukšti, pasitenkinimą kurso turiniu, dėstytojo didaktinę sistemą ir studijų aplinką bei įrangą įvertino pozityviau, nei studentai, kurių mokymosi pasiekimai yra žemesni. Studentai, gaunantys geresnius pažymius, geriau vertina studijų kokybės aspektus.Reikšminiai žodžiai: Kokybė; Studijų kokybės vertinimas; Kokybės dimensija; Universitetai; Studentų nuostatos; Quality; Studies quality evaluation; Quality dimensions; Universities; Students’ perception.
ENIn recent years, the role of students in the quality assurance of higher education has become recognised across Europe, as being both necessary and desirable. Student feedback has now been recognised as being one of the central pillars upon which to build any future quality assurance policy in the system of Higher Education. As higher education is first and foremost about the enhancement and empowerment of students as participants in a process of learning, students should be recognised as the key stakeholder in higher education. The research problem includes two questions: „What are the not theoretically constructed, but empirically proved key aspects of quality dimensions in higher education from the students’ perspective? Are the evaluations that students make of courses and instructors related to student learning achievements? The research focus is the students' perception of the quality of studies. The research aim is to present the students' perception of the quality of studies with the focus on differences between the students with higher and lower achievement level. Methods: data collection - questioning survey; data analysis - descriptive and factorial analyses determined and explained. Results: (1) the dimensions of studies quality in students’ perception described. The results of the factor analysis indicate that there are three key quality dimensions for the students: study environment and facilities, the teacher didactic system (teacher performance), and the satisfaction of the course contents (i.e. materials and load); (2) a comparison of perceptions of studies quality among the students with higher and lower achievement level discussed. [From the publication]