LTStraipsnyje kalbama apie savanoriškai atskleidžiamos informacijos vaidmenį įmonių socialinės atsakomybės aspektu. Žinių ekonomika akcentuoja kapitalo rinkų informacinį efektyvumą ir jo didinimą įmonėms savanoriškai atskleidus informaciją. Savanoriškas informacijos atskleidimas visų pirma siejasi su įmonių socialine atsakomybe. Pastebima, kad įmonių socialinės atsakomybės temos yra aktualios, tačiau besivystančiose šalyse šie tyrimai daugiausia yra pradiniame lygmenyje: diskutuojama dėl sampratos apibrėžimo, atliekami žvalgomieji empiriniai tyrimai bazinės situacijos nustatymui. Taigi nors mokslinėje literatūroje yra pateikta įvairių tyrimų apie savanoriškai atskleidžiamą informaciją, vis dėlto trūksta tyrimų įmonių socialinės atsakomybės bei savanoriškai atskleidžiamos informacijos sąryšio tematika. Straipsnio tyrimo tikslas: išanalizavus savanoriškai atskleidžiamos informacijos sąryšį su įmonių socialine atsakomybe mokslinėje literatūroje, ištirti socialinės informacijos atskleidimo lygį konkrečios bendrovės finansinėse ataskaitose ir interneto svetainėje. Tyrimo objektas – savanoriškai atskleidžiama informacija apie įmonių socialinę atsakomybę. Įgyvendinant tyrimo tikslą atskleistas savanoriškai atskleidžiamos informacijos ir įmonių socialinės atsakomybės sąryšis, aptarta įmonių socialinės atsakomybės atskleidimo tyrimo metodika bei išskirtos savanoriško atskleidimo apie įmonių socialinę atsakomybę tendencijos Lietuvoje. Tyrimo metu taikyta mokslinės literatūros nagrinėjama tema analizė, teisinių aktų analizė, atvejo analizė, Content analizė.Reikšminiai žodžiai: Savanoriškas informacijos atskleidimas; Įmonių socialinė atsakomybė; Finansinės ataskaitos; Voluntary information disclosure; Corporate social responsibility; Financial reports.
ENVoluntary information disclosure is related to corporate social responsibility (CSR). The aspects of disclosure of information on CSR in financial statements and website are analyzed in the article. Although the importance of CSR is rather widely discussed in scientific literature there is lack of empirical research on basic CSR disclosure situation, especially in developing countries. Thus, the main goal of this article is to investigate tendencies of the level of social information disclosure in Lithuania after execution of connection between voluntary disclosed information and CSR in scientific literature. Based on analysis of scientific literature, there are four main activities distinguished that raise interest of various groups concerned; human resources’ activity, product design and development activities, community activity and environmental protection. Content analysis as one of the most common methods for social information analysis was used for research. Full sentences on company social responsibility in four activities were used as measurement unit for content analysis. The social information disclosure in financial statements and website was investigated in the chosen company. The results of research have revealed that the chosen company fragmentary disclosures information about activities related to CSR. However, the content and sources of disclosure are not compact and proper in the company. [From the publication]