LTŠie metai Lietuvai tapo naujų orientyrų ir gairių pradžia. Krizei traukiantis, pradėta vytis kitas Europos Sąjungos (ES) šalis, ieškoma ateities perspektyvų. Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ kuria vieną svarbiausių šalies perspektyvų. Prieš metus pradėtas rengti dokumentas tapo mus vienijančiu idealų ir vertybių sąvadu, kurio vizija yra gyva ir dinamiška. Tai procesas, kurio prioritetai nuolat keičiasi, atrandamos vis naujesnės idėjos, kyla vis puikesnių sumanymų. Kultūra, jos kūrimas ir puoselėjimas mūsų strategijoje tėra tik nežymus ir nereikšmingas strategijos elementas, virtęs savaime egzistuojančia visuomenės raiškos dalimi. ES nurodymu Lietuva paruošė ir kitą svarbią strateginę studiją – Nacionalinę reformų darbotvarkę 2014–2020 metams. Ją rengė Ūkio ministerija, galutinį variantą patvirtino Lietuvos Vyriausybė. Tai pagrindinis veiklos ir finansų dokumentas ateinantiems šešeriems metams. Sąmoningas kultūros veiklų atsisakymas šiuose dokumentuose ar įsivaizdavimas, kad mūsų šalis gali išgyventi tik ekonominiais pasiekimais, yra pražūtingi. „Kultūra“ ir „kūrybiškumas“ yra nepaprastai svarbūs „gyvenimo kokybės“ rodikliai, kaip ir kūrybingas šiuolaikiškas nacionalinės kultūros plėtojimas bei sklaida. Propaguoti nematerialųjį kultūros paveldą pradėta 1990 m. kaip atsvarą materialiajam pasaulio paveldui. Naująja universalia metakalba įvardijamas nematerialusis paveldas įteisino naują požiūrį į nacionalines tradicijas, aktualizavo kultūros sklaidą, pagyvino kultūrinį turizmą, glaudūs kultūros, amatų ir verslo ryšiai paskatino bendruomenių atsinaujinimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūra; Kultūrinis turizmas; Kūrybiškumas; Nematerialusis kultūros paveldas; Vizijos; Cultural tourism; Culture; Intangible cultural heritage; Lithuania; Visions.
ENThis year has become a start for new landmarks and guidelines for Lithuania. With the crisis subsiding, Lithuania began to catch up with other European Union (EU) Member States and search for future prospects. The Lithuanian Progress Strategy “Lithuania 2030” creates one of the key perspectives for the country. A document, which was started to be drafted a year ago, has become a compendium of ideals and values that unite us, and its vision is lively and dynamic. The priorities of this process have been constantly changing; new ideas and more excellent plans emerge. Culture, its creation and nurturance is not only an insignificant element of the strategy, which has become part of the expression of society that exists per se. Upon the commission from the EU, Lithuania has drafted another strategic study, i.e. the National Reform Agenda 2014–2020. It has been drafted by the Ministry of Economy, and the final version has been approved by the Lithuanian Government. It is the key action and financial instrument for the coming six-year period. A conscious refusal of cultural activities in these documents or imagination that our country may survive only through economic achievements are disastrous. “Culture” and “creativity”, like the creative modern development and dissemination of national culture, are extremely important indicators of “life quality”. Popularisation of intangible cultural heritage started in 1990 as a counterbalance to tangible global heritage. Intangible heritage named by the new universal metalanguage established a new approach to national traditions, made cultural dissemination relevant, enlivened cultural tourism; close relations of culture, crafts and business promoted renewal of communities. [From the publication]