LTSėkmingas žmogiškųjų išteklių valdymas (ŽIV) organizacijos veiklos požiūriu XXI amžiuje tampa itin svarbus. Aukštos konkurencijos sąlygomis organizacijos privalo visus savo išteklius panaudoti daug veiksmingiau nei tai darė praeityje. Žmogiškieji ištekliai tiesiogiai susiję su organizacijos veiklos sėkme - tai lemia išskirtinį vadovų dėmesį jiems. Organizacijos konkurencingumą didina sugebėjimas efektyviai valdyti šiuos išteklius: juos telkti, atrinkti, motyvuoti ir tobulinti. Knygoje aptarta žmogiškųjų išteklių valdymo koncepcija, apibūdintas organizacijose vykdomi žmogiškųjų išteklių valdymo procesas, jo logika ir lemiantys veiksniai. Nagrinėjami žmogiškųjų išteklių valdymo tikslai, funkcijos ir galimi modeliai, taip pat j ų privalumai ir trūkumai. Apibrėžiama žmogiškųjų išteklių politikos ir strateginio valdymo esmė. Išsamiai aptariamos pagrindinės žmogiškųjų išteklių valdymo politikos kryptys, žmogiškųjų išteklių planavimas. Daug dėmesio skiriama vienai iš svarbiausių ir sudėtingiausių žmogiškųjų išteklių valdymo funkcijų - telkimui ir atrankai. Aptariama darbuotojų veiklos vertinimo sistema, jos formavimo principai, tikslai, metodai ir procedūros. Išsamiai nagrinėjama žmogaus karjera ir adaptacija: pateikiami karjeros planavimo ir vystymo pagrindai bei žmogiškųjų išteklių adaptacijos organizacinėje aplinkoje klausimai. Paaiškinama darbuotojų mokymo ir tobulinimo svarba, metodai, mokymo veiksmingumas ir rezultatų įvertinimas. Taip pat nagrinėjami žmogiškųjų išteklių valdymo ypatumai virtualioje organizacijoje.Reikšminiai žodžiai: Karjeros valdymas; Organizacija; Personalo atranka; Straegija; Valdymas; Žmogiškieji ištekliai; Žmogiškųjų išteklių vadyba; Žmogiškųjų išteklių vadybos politika; Career management; Human resource management; Human resources; Management; Organization; Politics of human resource management; Staff recruitment; Strategy.
ENSuccessful human resources management (HRM) becomes particularly important with respect to the activities of an organisation in the 21st c. Under the conditions of high competition organisations must use all their resources much more efficiently than before. Human resources are directly related to successful organisational activities; this determines an exceptional attention by managers to this element. Organisation’s competitiveness is increased by the ability to efficiently manage these resources: recruit, select, motivate and improve. The book discusses the concept of HRM, describes the HRM process that is implemented in an organisation, its logic and determining factors. It analyses the aims, functions and possible models of HRM, as well as their strengths and weaknesses. The paper defines the essence of human resources policy and strategic management. It thoroughly discusses the main directions of HRM policy as well as human resources planning. Considerable attention is paid to one of the most important and complicated functions of HRM, i.e. recruitment and selection. The paper discusses the employee performance assessment system, the principles, aims, methods and procedures of its formation. It exhaustively explores human career and adaptation: presents the basics of career planning and development as well as the issues of human resources adaptation in the organisational environment. The paper explains the importance of employee training and improvement, methods, training efficiency and evaluation of results. The paper also investigates the peculiarities of HRM in a virtual organisation.