The Impact of external and internal stimuli on impulsive purchasing

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Impact of external and internal stimuli on impulsive purchasing
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2011, Nr. 16, p. 1329-1336
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTJau daugiau kaip penkiasdešimt metų mokslininkai domisi impulsyvaus pirkimo reiškiniu. Teorinis ir empirinis impulsyvaus pirkimo tyrimas parodė, kad nėra vieningo požiūrio į šią vartotojų elgesio koncepciją ir stimulus, kurie sužadina impulsyvų pirkimą. Straipsnio tikslas yra teoriškai pagrįsti ir empiriškai patikrinti išorinius ir vidinius impulsyvaus rūbų pirkimo stimulus. Mokslininkai apibūdina šį elgesį kaip pirkimą iš anksto nesuplanavus, atsaką į neplanuotus prekybos pasiūlymus, staigų stimulą, po kurio seka emocionalūs ketinimai ir kt. Remiantis teoriniu ir empiriniu tyrimu, identifikuoti pagrindiniai veiksniai, skatinantys impulsyvų pirkimą: emocijos, dideli prekybos centrai, apsipirkimo patirtis, individualizmas ir kolektyvizmas, lytis, parduotuvės aplinka, socialinė sąveika, hedonistiniai motyvai, prekių grąžinimas, įsitraukimas į madą, amžius, individo psichologija. Laikoma, kad šį elgesį gali skatinti situacijos veiksniai: laiko trūkumas, finansų ištekliai, produkto portatyvumas, parduotuvės vieta, transportas ar oras. Kokybinis tyrimas parodė, kad pasirinkta prekių kategorija dažnai perkama impulsyviai. Kiekybinis tyrimas atskleidė, kad parduotuvės aplinka ir hedonistiniai motyvai buvo svarbiausi veiksniai, stimuliuojantys impulsyvų pirkimą. Remiantis atliktu empiriniu tyrimu parengtas teorinis vidinių ir išorinių stimulų, įtakojančių impulsyvų rūbų pirkimą modelis atspindi impulsyvaus rūbų pirkimo procesą ir pagrindžia veiksnius, veikiančius šį procesą.Reikšminiai žodžiai: Impulsyvus pirkimas; Išorės veiksniai; Vidiniai veiksniai; Hedonistiniai motyvai; Vartotojų elgsena; Impulsive purchasing; External stimuli; Internal stimuli; Hedonistic motives; Consumer behaviour.

ENFollowing Harmancioglu (2009), already more than fifty years scientists are interested in phenomena of impulse purchasing. Theoretical and empirical research of impulsive purchasing showed that there is no unified attitude towards this consumer behaviour concept and stimuli that induce impulsive purchasing. The problem: what is impact of external an internal stimuli on impulsive purchasing? The aim: to justify in theory and empirically test the impact of external and internal stimuli on impulsive purchasing in case of outfit goods. Theoretical results: distinguished core stimuli effecting impulsive purchasing. Empirical results: theoretical model reflected impulsive purchasing process of outfit goods and stimuli influencing it. The performed mean estimation of internal and external stimuli factors and correlation analysis allow to determine the stimuli impact. Risen hypothetical affirmations in the research were confirmed. Research methodology: systemic and comparison analysis, qualitative and quantitative research method. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Application of logit regression models for the identification of market segments / Marija Burinskienė and Vitalija Rudzkienė. Journal of business economics and management. 2007, Vol. 8, no. 4, p. 253-258.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32491
Updated:
2018-12-17 13:04:31
Metrics:
Views: 75    Downloads: 10
Export: