LTVeiklos aukštojoje mokykloje pagrindas – studentų savarankiškas darbas, kurio tikslas – savarankiško darbo būdų, priemonių ir formų perėmimas, mokslo, technikos ir kultūros vertybių reprodukcija, bet svarbiausia – laukiama naujų, originalių, kūrybingų savarankiško darbo rezultatų. Mokytojo vaidmuo visuomenėje – ypatingas. Kad mokytojas sėkmingai atliktų savo vaidmenį, savarankišką būsimųjų mokytojų veiklą reikia labiau skatinti. Pastaruoju metu pagal studijų reglamentą gerokai keičiasi auditorinio ir neauditorinio darbo santykis. Todėl straipsnyje siekiama išsiaiškinti studentų neauditorinio savarankiško darbo sampratos kaitą, pobūdį, turinį ir organizacinius aspektus. Buvo taikyta literatūros ir dokumentų (studijų dalyko lapų) analizė ir įvertinimas. Atskleista, kad savarankiškas darbas studijų metu labai svarbus ugdant nuolat besimokantį mokytoją. Neauditorinis savarankiškas studentų darbas daugumos didaktų darbuose traktuojamas kaip dėstytojų vadovaujama ir koreguojama veikla, todėl labai svarbu tinkamai suvokti dėstytojo organizacinės veiklos reikšmę. Kuo aukštesnis kursas, tuo daugiau ir savarankiškam darbui skirto laiko, todėl svarbu tinkamai nustatyti studentų savarankiškos veiklos turinį, sudaryti užduočių sistemą, įgalinančią sėkmingai perimti studijuojamų dalykų medžiagą. Tačiau, atlikus tyrimą, galima teigti, kad VPU dėstant buities kultūros specialybės disciplinas nepakankamai dėmesio skiriama savarankiškam darbui. Organizuojant savarankiškus darbus negarantuojamas jų atlikimo ir atsiskaitymo tolygumas semestro metu.Reikšminiai žodžiai: Dėstytojas; Mokytojas; Mokytojų praktinio rengimo modeliai; Mokytojų rengimas; Savarankiškas darbas; Savarankiško darbo užduotys; Studentų savarankiškas darbas; Vilniaus pedagoginis universitetas; Lecturer; Students independent work; Students' independent work; Students' independent work, teacher training; Tasks of independent work; Teacher; Teachers' practical preparation models; Vilnius Pedagogical Institute.
ENActivities in high schools are based on independent work. However, opinion that a lecturer is the main supplier of training information is still very deep-rooted, and a student is given the role of a passive recipient. Presuming that the teaching-learning core lays in assisting a person in his/her independent learning, a number of didacts indicate such a concept of independent work, which described roles of both the active learner and the organising pedagogue. In organisation of studies, the relation between work in and outside auditorium changes. In order to provide sufficiently independent and successful studies of a training subject, a lecturer should make a system of independent activities, to create a model of students' independent activities. The aim of this study: following the analysis of the content and volume of independent activities indicated by students of household culture in the study sheets of 24 training subjects as well as nature of independent tasks given to the students, expected reporting rhythm, - to reveal how the lecturers of the training subjects facilitate independent studies of the students. [From the publication]