Demografinių faktorių įtaka pirmojo kurso studentų pažintiniam aktyvumui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Demografinių faktorių įtaka pirmojo kurso studentų pažintiniam aktyvumui
Alternative Title:
Influence of factors of demography to cognitive learning activity of the first year students
Summary / Abstract:

LTPažintinis aktyvumas, siekiant išsiaiškinti nežinomus dalykus, yra savęs ugdymo tikslas, sąlyga, priemonė ir rezultatas. Jaunystėje pažintinio aktyvumo patirties jau turėtų būti sukaupta, tačiau tyrimai rodo, kad vidurinėje mokykloje ir aukštojoje mokykloje pažintiniai mokymosi veiklos motyvai ir interesai nėra dominuojantys, nors jie ir relevantiški šiai veiklai. Tai gali rodyti, kad jaunuoliams trūksta pažintinio aktyvumo patirties. Šiame straipsnyje nagrinėjami pirmojo kurso studentų pažintinių ir profesinių mokymosi motyvų, pasitenkinimo studijomis, pažinimo kaip „terminalinės“ vertybės demografiniai aspektai. Siekiant ištirti demografinių veiksnių įtaką pirmojo kurso studentų pažintiniam aktyvumui, atlikta apklausa, kurioje dalyvavo pirmo kurso studentai, įstoję į Kūno kultūros akademiją 1997 ir 1998 m. Apklausta 714 studentų. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad demografiniai veiksniai sąlygoja skirtingas studentų vertybines orientacijas, skirtingą mokymosi motyvaciją ir skirtingą požiūrį į veiksnius, skatinančius pasitenkinimą savo darbu ir profesiją. Pirmo kurso studentų pažintinį aktyvumą sąlygoja lyties skirtumai (merginos pasižymi stabilesniais imatrikuliaciniais ketinimais, pažintinis - profesinis interesas kaip mokymosi skatulys joms yra svarbesnis nei vaikinams, pažinimas kaip vertybė merginoms taip pat reikšmingesnis nei vaikinams). Gyvenamoji vieta ir mokyklos baigimo vieta (miestas, mažas miestelis ar kaimas), kaip rodo tyrimo rezultatai, neturi įtakos studentų pažintiniam aktyvumui.Reikšminiai žodžiai: Demografiniai faktoriai; Pažintinis aktyvumas, studentas; Cognitive learning; Factors of demography; Student.

ENStudents activity in the learning process (especially at the initial stage of adaptation to the higher education) is very important and universal problem. The author discusses some matters of cognitive learning activity of the first year students. Non parametrical test analyses (n=714) on the scores showed significant differences between the female and male student's cognitive learning activity. These results indicate that living place and school students graduated from (city, little town or village) does not influence students cognitive activity. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32470
Updated:
2017-03-24 12:05:27
Metrics:
Views: 25
Export: