LTPastaruoju metu pradėtas naudoti pasaulinis e. politikos išteklių tinklas skatina įtraukti piliečius į politines diskusijas ir politikos formavimo procesus. Šis procesas paprastai vadinamas e. dalyvavimu, kuris gali būti panaudotas įvairiais tikslais. Šiame straipsnyje analizuojamas WAVE (Welcoming Argument Visualisation to Europe) projektas ir Debategraph argumentų vizualizacijos priemonės, kurios skirtos intensyvinti politinių diskusijų kontekstą Lietuvoje. Straipsnyje analizuojamos e. dalyvavimo ir vartotojo sąvokos, pagrindinės priemonės ir veiksmai, įtraukiantys vartotojus į politines diskusijas. Įvairios vartotojų pritraukimo taktikos pasitelkiamos siekiant programinių tikslų: organizuojami susitikimai su pramonės atstovais, aktyvistais ar politikais; daromi pranešimai spaudai, skelbiamos ataskaitas, siunčiami informaciniai laiškai; „AdWords“, „Facebook“ puslapiuose skelbiamos nuorodos į atitinkamas temas; bendradarbiaujama su vietos naujienų portalais. 8 mėnesius Lietuvoje vykdytame WAVE projekte dalyvavo 4688 užsiregistravusių žmonių, iš kurių 393 vartotojai dalyvavo diskusijų žemėlapyje. Pagrindinis veiksnys, pritraukęs didelį lankytojų skaičių buvo galimybė komunikuoti tiesiogiai su potencialiais vartotojais ir parodyti jiems paskatas dalyvauti. Aukštos kvalifikacijos vartotojai buvo labiau linkę tyrinėti, kaip naudotis platforma; labai efektyvi buvo galimybė skleisti programą (pakviesti draugą).Reikšminiai žodžiai: E-dalyvavimas; Argumento vizualizacija; Įsipareigojimai; Eparticipation; Argument visualization; Engagement.
ENLately ICT is more widely used for engaging citizens in policy debating and policy development process. This process usually referred as eParticipation might deploy various tools. The current paper analyzes WAVE platform and Debategraph argument visualization tool deployment in Lithuania in climate change policy discussions context. The article analyzes eParticipation and user engagement conception, pilot topics, actions used for involving users and pilot results. The set of various users attracting and engagement tactics was used to achieve pilot targets such as face to face meetings with industry representatives, NGOs, activist and policy makers; press releases, feedback reports, reminding emails; AdWords campaign; Facebook campaigns on related topics pages; cooperation with local news portals. Overall pilot action ended with 4688 people registered on portal and 393 users contributed to the debate map during whole time of pilot. [From the publication]