LTPedagogika – senas jaunimo ugdymo mokslas. Dar klasikos laikais rasti jo dėsningumai ir padėti pagrindai yra šiandien aktualūs. Jais naudojamasi ir šioje knygoje. Čia taip pat naudojamasi teorine ir pavyzdine praktine medžiaga iš autoriaus 1985 metais išleistos knygos „Ugdymo gairės“. Ji papildyta šio meto ugdymo praktika, bet lieka jaunimo sistemingo ugdymo metmenimis. Šioje knygoje vengiama postmodernizmo, globalizmo, kritinės pedagogikos teiginių aiškinimo, Pedagogikos propedeutikoje lemtinga ugdymo sąlyga laikomas pedagoginis susitikimas, kur subrendusieji bendrauja su bręstančiaisiais kultūros vertybių pagrindu, iš sąveikos kategorijos pozicijų apmąstomas jaunimo ugdymo tikslas kaip jo asmenybės formavimas, todėl pateikiama asmenybės samprata, bendroji jos pažinimo metodika. Apmąstant mokymo teorijos ir praktikos klausimus, stengtasi kritiškai ir aiškiai apžvelgti sudėtingus mokymo proceso, jo struktūros, kai kurių formų ir metodų aspektus, skirtingai aiškinamus didaktinėje literatūroje. Gvildenamos ir kai kurios mokymosi, ypač jo motyvacijos, psichologinės ir praktinės problemos. Nuodugniau analizuojama mokinių žinių, mokėjimų ir įgūdžių kontrolė, objektyvus vertinimas, tėvų ir mokytojų pagalba vaikui savarankiškai mokantis. Neaplenktos ir pedagoginio darbo organizavimo metmenys, ypač rūpimos mokyklos vadovams. Stengtasi remtis jo moksliniais pagrindais, pasvarstyti kai kuriuos mokytojų darbo stebėjimo ir vertinimo klausimus. Neapeiti ir kai kurie aktualūs praktiniai mokytojų ir mokinių veiklos organizavimo momentai, mokytojų dažnai akcentuojami periodinėje spaudoje.Reikšminiai žodžiai: Asmenybės formavimas; Dorovė; Mokykla; Mokymas; Mokymo klausimai; Mokymo procesas; Mokytojas; Pedagogika; Pedagoginio darbo organizavimas; Profesinis auklėjimas; Ugdymas; Ugdymo procesas; Career education; Education; Moral; Pedagogic; Pedagogical organization; Pedagogy; Personality formation; School; Teacher; Teaching; Teaching issues; Teaching process.
ENPedagogics is an old science of educating the young. Its principles and fundamentals discovered as far back as in the classical times remain relevant today. And this book is also based on them. It also uses theoretical and model practical material from the book “Ugdymo gairės” [Education guidelines] published in 1985. The modern practice of education supplements this book, yet the latter remains to be the measurement of the systematic youth education. This book avoids interpreting affirmations of postmodernism, globalism and critical pedagogics. Pedagogical propaedeutics considers pedagogical meetings of adults and youngsters for communication on cultural values as the key requirement in the process of education. When contemplating on issues of theory and practice of teaching, the author tries to critically and clearly review complex aspects of the process of teaching, its structure, certain forms and methods, which are differently interpreted in didactic literature. The book also touches upon certain psychological and practical problems of teaching, especially of teaching motivation. Control of students’ knowledge and skills, objective evaluation, and parents and teachers’ support in the child’s independent study process are analysed further. Pedagogical work organisation criteria especially relevant for school heads are also discussed in the book. The author tries to base his conclusion on its scientific basis, and to revise certain issues of teachers’ work surveillance and evaluation. Certain relevant practical moments in the organisation of teachers and students’ activities, which teachers often emphasise in periodic press, are also discussed in the book.