LTVadovėlio „Socialinė gerontologija“ tikslas – atskleisti socialinę gerontologiją kaip savarankišką mokslo discipliną, jos vietą gerontologinių žinių sistemoje (socialinės gerontologijos raida ir jos teorinis aprūpinimas), pristatyti vyresnio amžiaus žmonių situaciją Lietuvoje pasirinktais socialiniais aspektais (statusai, vaidmenys, įvaizdžiai, vyresnio amžiaus žmonės šeimos ir darbo aplinkoje bei demografinis gyventojų senėjimas). Vadovėlyje daug dėmesio skiriama savarankiškoms studijoms skatinti: pateikiami skyrių apibendrinimai klausimų ir atsakymų forma, klausimai diskusijoms, užduotys naršant internete ir papildomos literatūros šaltiniai, taip pat – pagrindinių sąvokų žodynas, dalykinė ir asmenvardžių rodyklės, priedai. Vadovėlis turėtų atliepti sparčiai didėjančius poreikius pažinti senstančią visuomenę ir vyresnio amžiaus žmogų joje. Vadovėlis skirtas aukštųjų universitetinių ir neuniversitetinių mokyklų studijų programų –- socialinio darbo, sociologijos, edukologijos, andragogijos, psichologijos, socialinės politikos, viešojo administravimo, visuomenės sveikatos ir kt. – studentams, kuriems reikalingos gerontologinės žinios. Jis bus naudingas įvairių sričių profesionalams, kurių veiklos tikslinė grupė yra vyresnio amžiaus žmonės. Vadovėlis bus įdomus ir vyresnio amžiaus žmonėms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekonomika; Senatančios visuomenės; Senėjimas; Senėjimas, vadovėlis; Socialinė gerontologija; Šeima; Aging; Aging society; Economics; Family; Social gerontology; Text book.
ENThe aim of the textbook "Social Gerontology" is to disclose social gerontology as an independent academic discipline, showing its place in the system of gerontological knowledge (development of social gerontology and its theoretical provision), and presenting the situation of older people in Lithuania according to selected social aspects (status, roles, images of older people, their family and the work environment, and population aging). The textbook focuses on the promotion of selfstudy: there are provided the chapter summaries in the form of questions and answers, questions for discussion, tasks, surfing the Internet and additional references, as well as the vocahithny of most important concepts, subject and author index, annexes. Textbook should respond to the rapidly growing needs of the knowledge on an aging society and older people in it. Textbook is designed for students who need gerontological knowledge and are studying at universities in Social Work, Sociology, Education, Andragogv, Psychology, Social Policy, Public Administration, Public Health, etc. study programmes. It will be useful for various professionals, whose target group is older persons, as well as for older generation itself. [From the publication]