Pedagoginės praktikos modeliai ir studentų socialinė parengtis

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagoginės praktikos modeliai ir studentų socialinė parengtis
Alternative Title:
Models of teaching practice and social preparedness of students
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTLietuvoje stokojama tyrimų, kurie padėtų atsakyti į klausimą, kuris pedagoginės praktikos modelis yra efektyvus socialinės parengties požiūriu. Straipsnyje apibūdinami Lietuvos aukštųjų pedagoginių mokyklų (VPU, ŠU, KU, LKKA) pedagoginės praktikos modeliai, pristatomas tyrimas, kuriuo siekta atskleisti ryšį tarp pedagoginės praktikos modelių ir studentų socialinės parengties. Studentų socialinei parengčiai įvertinti taikytas stebėjimo metodas. Stebėjimo medžiaga surinkta atliekant žvalgomąjį tyrimą 1996-1997 m. studentų pedagoginės praktikos metu per kontrolines pamokas. Tyrimui atsitiktinai atrinkti 39 VPU, 65 ŠU, 32 KU ir 50 LKKA Pedagogikos fakultetų studentų. Nustatyta, kad svarbiausios sudedamosios socialinio rengimo dalies - pedagoginės praktikos - apimtis tirtų Lietuvos pedagoginių aukštųjų mokyklų Pedagogikos fakultete yra nedidelė ir vidutiniškai sudaro tik 7 proc. studijų apimties, t. y., 11 kreditų. Lietuvos aukštųjų pedagoginių mokyklų pedagoginės praktikos modeliai šiek tiek skyrėsi: daugiausiai dėmesio pedagoginei praktikai skiria LKKA ir KU. Nustatyta, kad VPU ir ŠU studentų bendravimas bei bendradarbiavimas statistiškai reikšmingai efektyvesnis nei kitų tirtų aukštųjų mokyklų studentų, o ŠU studentų nedalykinio bendravimo ir bendradarbiavimo efektyvumas statistiškai reikšmingai didesnis nei kitų tirtų aukštųjų mokyklų studentų. Atsižvelgus į pateiktus tyrimo rezultatus, VPU ir ŠU pedagoginės praktikos modelis (tęstinė, ištisinė, nesmūginė praktika) gali būti laikomas efektyviu.Reikšminiai žodžiai: Pedagoginė praktika; Socialinė parengtis; Social training; Teaching practice.

ENThe evaluation of the quality of teaching practice is discussed in the paper. The urgency of research into the peculiarities of pedagogues social training is also attributed to the fact that the orientation of education has changed being no longer directed towards the teacher but towards the pupil. This is particularly important when the work at schools is being reorganized in accordance with the humanistic psychology methods because the creators of the education concept in Lithuania, basing on the analysis of Western European system of schools, chose these methods as the methods that best of all answer the needs of schools. The results of investigating 186 students using the observation of pedagogical communication and cooperation during the teaching practice are presented. The share of teaching practice which is the most important component of social training at the Pedagogical Faculties of the studied Lithuanian higher pedagogical schools is not big and on average reaches 7% of the total amount of studies, i.e. 11 credits. Students of VPU efficiently communicate and co-operate with pupils (average coefficient of efficiency 84); students of ŠU besides average coefficient of efficiency 82. With regard to the results of the study, the teaching practice model of VPU and ŠU (prolonged, "continuous", "non-impact" practice) may be considered more efficient. [From the publication]

Related Publications:
Pedagogų socialinio rengimo ypatumai : disertacija / Romualdas Malinauskas. Kaunas, 1999. 196 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32363
Updated:
2013-09-12 17:28:40
Metrics:
Views: 31
Export: