LTSalantų bažnyčios prienavio dešinėje pusėje esančioje patalpoje, kur sukraunami įvairūs liturginiai reikmenys, yra padėtos ir dvi žmogaus ūgio medinės kareivių skulptūros, kurias vietiniai vadina velykiniais „Žalnieriais“. Kareivių skulptūros yra 180 cm aukščio. Galvos išdrožtos iš vieno medienos masyvo, sujungtos apvaliu kaištu ir įleistos į liemenį. Guoliai padeda jas lengvai sukti apie ašį. Veidai gana išraiškingi. Kariai susikaupę ir pasitempę. Galvas dengia romėnų legionierių šalmai. Liemenys daryti iš keliais sluoksniais sukaltų storų lentų. Rankos išdrožtos iš kito medienos gabalo. Jas iš peties kariai gali judinti. Išdrožtos tik dešinės rankos, nes jos matosi. Po skydais besislepiančios galūnės padarytos tik iki alkūnės, prie jų viela pririšti jas dengiantys minėti gynybiniai ginklai. Kariai pavaizduoti vilkintys XIX-XX a. pradžios švarkus ir kelnes, apsiavę auliniais batais su antkeliais. Vienam riteriui jie padaryti ir prikalti iš skardos, o kitam – reljefiniai, išdrožti iš medienos. Ant batų su odiniais diržiukais pritvirtinti metaliniai pentinai, būdingi raitelių aprangai. Švarkai perjuosti diržais, antpečiai iškirpti iš plonos skardos. Kariai ginkluoti skirtingai. Straipsnyje aptariamos Salantų bažnyčios velykinių kareivių skulptūros, analizuojama jų sukūrimo aplinkybės, kuo jos skiriasi nuo kitų regione mums žinomų tokių darbų (jos lyginamos su kitose Žemaitijos šventovėse išlikusiais tokio pobūdžio darbais) ir pristatomas kūrinių autorius Adomas Kvasas.Reikšminiai žodžiai: Adomas Kvasas; Adomas Kvasas; Drožyba; Lietuvos bažnytinė istorija; Salantai; Salantų bažnyčia; Tautodailė; Velykiniai kareiviai; Žemaitijos kultūros istorija; Adam Kvasas (born 1924); Adomas Kvasas; Carving; Cultural history of Samogitia; Easter soldiers; Ecclesiastical history of Lithuania; Folk art; Salantai; Salantai Church.
ENTwo sculptural figures of Easter soldiers crafted in 1961 by the popular woodcarver Adomas Kvasas (b. 1924) are housed in Salantai Church. It is a unique work, distinct from the woodcarver's later style. These soldiers are also different from the guardians of Christ's Coffin in similar groups found in other Samogitian churches: the figures display a variety of materials and effects and merge attributes from different historical periods (the 1st and 19th, the early 20th centuries). Although of a later date, these sculptures appear reflections of a theatrical spirit of Baroque culture. [From the publication]