LTKintant nacionaliniams ugdymo tikslams ir požiūriui į mokymosi prigimtį bei galimybes, keičiasi reikalavimai mokytojų didaktinei kompetencijai. Šiuo metu didaktinės kompetencijos kaitos poreikį lemia naujoji mokymosi teorija, grindžiama konstruktyvizmo bei sociokultūros teorinėmis idėjomis. Straipsnyje nagrinėjami kiekybinio tyrimo rezultatai, atskleidžiami kintantys mokytojo ir mokinio vaidmenį nusakantys veiksniai, kurie tapo iššūkiu mokytojų rengimui. Analizuojami tyrimo duomenys mokytojų ir mokinių vaidmenų Lietuvos mokyklose tema. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Metodologiniai požiūriai; Mokinio vaidmuo; Mokytojo didaktinė kompetencija; Mokytojo vaidmuo; Paradigma, mokinio vaidmuo; Šiuolaikinis ugdymas; Contemporary education; Methodological approaches; Paradigm, the role of the student, the teacher's role; Student's role; Teacher's didactic competence; Teacher's role.
ENThe requirements to teachers' didactic competence are changing together with changes in the approach to the origin and possibilities of learning as well as in the national aims of education. At present, the need for changes in didactic competence is conditioned by the new theory of learning based upon the theoretical ideas of constructivism and social culture. The paper presents the results of the qualitative study aimed at the elucidation of the changing roles of teachers and pupils on the level of educational practice, and at grounding these factors as a challenge to changes in teacher training. The analyzed findings were obtained from the investigation of which roles of teachers and pupils manifest themselves in Lithuanian schools. [From the publication]