LTStraipsnyje analizuojami mentorystės institucijos rengiant pedagogus kūrimosi Lietuvoje pagrindai: atsiradęs mentorystės bei mentorių poreikis, užsienyje plėtojamos mentorystės teorijos bei idėjos, turinčios įtakos šios institucijos formavimuisi šalyje. Pateikiama mentoriaus misijos, kompetencijų samprata, mentoriaus rengimo modeliai bei patirtis. Aptariami bandymai projektuoti pedagoginės stažuotės modelius bei organizavimo procesus. Atliekamos jų diegimo sąlygų ir galimybių įžvalgos, formuluojami pasiūlymai ir inicijuojama diskusija dėl mentorystės institucijos būtinumo bei problemų sprendimo galimybių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mentoriaus kompetencijos; Mentorių rengimas; Mentorystė; Mentotystė; Pedagoginė stažuotė; Pedagogų rengimas; Mentor; Mentor competences; Mentor training; Mentorship; Pedagogical traineeship; Teacher training; Training.
ENThe article analyses fundamentals of creating the mentorship institution in teacher training in Lithuania: the need for mentorship and mentors, theories and ideas of mentoring developed abroad and having effect on formation of this institution in the country. The conception of the mentor's mission and competences, models of mentor training and experience are presented. Attempts to Project models of pedagogical traineeship and organisation processes are discussed. Insights into conditions and possibilities of their implementation are offered, proposals are formulated, and discussion regarding the necessity of the mentorship institution and possibilities of problem solution is initiated. [From the publication]